Adamik-Szysiak, M. (2018). Strategie komunikowania przedmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Annusewicz, O. (2017). Twitter jako przestrzeń autoprezentacji politycznej. Zarządzanie wizerunkiem polityka w mediach społecznościowych. Studia Politologiczne, 45, 91-112.
Google Scholar
Babiš, A. [@AndrejBabis]. (2019, April 26). A že už nejsem byznysmen, který myslí na vlastní zisk. Já teď bojuju jen a pouze za zájmy České republiky. [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/AndrejBabis/status/1121815255494033409
Google Scholar
Babiš, A. [@AndrejBabis]. (2019, May 1). Připomínáme si patnáct let od vstupu do Evropské unie. [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/AndrejBabis/status/1123502394959069184
Google Scholar
Bodio, T. (2003). Polityka jako sztuka bycia wybranym. In B. Kaczmarek (Ed.), Metafory polityki 2 (pp. 250-256). Elipsa.
Google Scholar
Bralczyk, J. (2020). Wojna jako forma komunikacji. O naturze języka i naturze ludzkiej. In P. Plebaniak (Ed.), Sztuka wojny. Filozofia i praktyka oddziaływania na bieg zdarzeń (pp. 292-300). Polskie Towarzystwo Geopolityczne.
Google Scholar
Doctoroff, T. (2014). Twitter is not a strategy: rediscovering the art of brand marketing. St. Martin’s Press.
Google Scholar
Economist (2019, October 5). When politicians invoke „the people”. The Economist. https://www.economist.com/leaders/2019/10/05/when-politicians-invoke-the-people
Google Scholar
Fras, J. (2005). Komunikacja polityczna. Wybrane zagadnienia gatunków i języka wypowiedzi. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Gadomski, W. (2017, December 1). Mateusz Morawiecki. CV: Specjalista od zarządzania karierą, talent do języka przełożonych. Wyborcza.pl. https://wyborcza.pl/7,75968,22768012,mateusz-morawiecki-cv-specjalista-od-zarzadzania-kariera.html
Google Scholar
Garczyńska, B. (2003) Polityka jako uznanie. In: B. Kaczmarek (ed.), Metafory polityki 2 (pp. 45-62). Elipsa.
Google Scholar
Gil, P. (2020, October 23). What Is Twitter & How Does It Work?. Lifewire. https://www.lifewire.com/what-exactly-is-twitter-2483331
Google Scholar
Golinowski, J. (2007). Reality show medialnej demokracji. In M. Karwat (Ed.), Paradoksy polityki (pp. 131-149). Elipsa.
Google Scholar
Kaczmarek, B. (2001). Wstęp. In B. Kaczmarek (Ed.), Metafory polityki (pp. 9-15). Elipsa.
Google Scholar
Kapuścińska, A. (2018). Kod kulturowy a nowe media na przykładzie znacznika „#”. Socjolingwistyka, 32, 151-162.
Google Scholar
Karwat, M. (2000). Polityka jako kłopotliwe zobowiązanie. In B. Kaczmarek (Ed.), Metafory polityki (pp. 183-196). Elipsa.
Google Scholar
Karwat, M. (2009). Akredytacja w życiu społecznym i politycznym. Aspra.
Google Scholar
Klementewicz, T. (2010). Rozumienie polityki. Elipsa.
Google Scholar
Kokot, M. (2018, July 30). Żaden skandal nie zagrozi pozycji Andreja Babiša. Na czeskiego Trumpa nie ma mocnych. Wyborcza.pl. https://wyborcza.pl/7,75399,23735563,na-czeskiego-trumpa-nie-ma-mocnych.html
Google Scholar
Lakoff, G. (2017). Moralna polityka. Jak myślą liberałowie i konserwatyści. Aletheia.
Google Scholar
Łukomski, P. (2005). Polityka jako dyskurs. In B. Kaczmarek (ed.), Metafory polityki 3 (87-102). Elipsa.
Google Scholar
Maguś, W. (2019). Twitter jako narzędzie dialogu liderów politycznych z otoczeniem. Zeszyty Prasoznawcze, 62(4), 63-93.
Google Scholar
Majewski, M. (2018). Tak to się robi w polityce. Czerwone i Czarne.
Google Scholar
Maliszewski, N. (2008). Jak zaprogramować wyborcę?. Difin.
Google Scholar
Mistewicz, E. (2015). Twitter: sukces komunikacji w 140 znakach: tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii. Onepress.
Google Scholar
Morawiecki, M. [@MorawieckiM]. (2019, April 30). Europa musi się zmienić - stać się bardziej sprawiedliwa, solidarna i innowacyjna. Droga do tego prowadzi przez realizację pięciu polityk publicznych i celów dla Unii. Wierzę, że dzięki @pisorgpl w PE to się uda!. [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/MorawieckiM/status/1123224356828647424
Google Scholar
Morawiecki, M. [@MorawieckiM]. (2019, May 9). Unia Europejska potrzebuje ambitnej wizji rozwoju i odwagi, by stawić czoła wyzwaniom. Budowa wspólnego rynku, mądra polityka klimatyczna, walka z europejską luką VAT – o tym wszystkim rozmawialiśmy dziś w Dniu Europy na #SibiuSummit. [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/MorawieckiM/status/1126590372413677570
Google Scholar
Murthy, D. (2013). Twitter: Social Communication in the Twitter Age. John Wiley & Sons.
Google Scholar
Nadeau, R. (2001). Economic rhetoric and the explanation of success. Revue internationale de philosophie, 217(3), 351-369.
Google Scholar
Rawski, T. (2020a). Między śmiechem a mową nienawiści. Meandry języka polityki. Impuls.
Google Scholar
Rawski, T. (2020b). Wojna na słowa. Językowe instrumenty dominacji i narzucania własnej wizji świata. In P. Plebaniak (Ed.), Sztuka wojny. Filozofia i praktyka oddziaływania na bieg zdarzeń (pp. 301-317). Polskie Towarzystwo Geopolityczne.
Google Scholar
Rusin Dybalska, R. (2011). „Když se kecají blbosti, tak spím”, czyli jak czescy politycy komunikują się z narodem. Studia Slavica, 15, 269-276.
Google Scholar
Rusin Dybalska, R., Budzyńska-Daca, A., & Rawski, T. (2019). Milos Zeman and Andrzej Duda – reinventing image for election campaign purposes. Bohemistyka, 4, 541-555.
Google Scholar
Singer, P. W., & Brooking, E. T. (2019). Nowy rodzaj wojny: media społecznościowe jako broń. Vis–á–Vis/Etiuda.
Google Scholar
Szczygieł, M. (2018, October 1). Imperium premiera Babiša: 250 firm. Dylemat Czechów: jak u niego nie kupować. Wyborcza.pl. https://wyborcza.pl/duzyformat/7,127290,23978317,imperium-premiera-babisa-250-firm-dylemat-czechow-jak-u.html
Google Scholar
Walewski, Ł. (2020). Władza w sieci. Jak nami rządzą social media. Mando.
Google Scholar
Woźniak, A. (2015, November 16). Dlaczego Twitter jest w Polsce narzędziem dziennikarzy i polityków? NowyMarketing. https://nowymarketing.pl/a/7572,dlaczego-twitter-jest-w-polsce-narzedziem-dziennikarzy-i-politykow
Google Scholar
Zappavigna, M. (2013). Discoures of Twitter and social media: how we use language to create affiliation on the Web. Continuum.
Google Scholar