Społeczne oddziaływanie strategii tworzenia list wyborczych



Abstract

.

Antoszewski A. (2004), Wzorce rywalizacji politycznych we współczesnych demokracjach europejskich, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Budrowska B., Duch-Krzystoszek D., Titkow A. (2003), Między pracą zawodową i domem, [w:] A. Titkow (red.), Szklany sufit. Bariery ograniczenia karier kobiet, Warszawa: ISP.

Cichosz M. (2002), Metody analizy i diagnostyki rynku politycznego, [w:] A. Jabłoński, L. Sobkowiak (red.), Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Dobek-Ostrowska B. (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa: PWN.

Dydak E. (2003), Wybory do Parlamentu Europejskiego, Warszawa: Scholar.

Jeziński M. (2004), Marketing polityczny, a procesy akulturacyjne, Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Nohlen D. (2004), Prawo wyborcze i system partyjny, Warszawa: Wydawnictwo Scholar.

Peszyński W. (2007), Pierwsze wybory do Parlamentu Europejskiego w Polsce, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Peszyński W. (2009), Amerykanizacja polskich kampanii parlamentarnych 2001-2007, „Dialogi Polityczne” nr 11.

Peszyński W. (2010), Amerykanizacja polskiego dyskursu wyborczego na przykładzie polskich kampanii parlamentarnych 2001-2007, [w:] P. Dudek (red.), Prawne, ekonomiczne i polityczne aspekty funkcjonowania mediów i kreowania ich zawartości, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Peszyński W. (2010A), Personalizacja zachowań wyborców i wybieranych. Analiza porównawcza polskich elekcji do Parlamentu Europejskiego w 2004 i w 2009 roku, [w:] M. Jeziński, W. Peszyński, A. Seklecka (red.), Wybory do Parlamentu Europejskiego. Media i marketing polityczny, Toruń: Wydawnictwo TNOiK.

Pietraś Z. J. (2000), Decydowanie polityczne, Warszawa - Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Reif K., Schmitt H. (1980), Nine second-order national elections -A conceptual framework for the analysis of European election results. „European Journal of Political Research”, nr 8.

Schulz W. (2006), Komunikacja polityczna, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Wiszniowski R. (2008), Europejska przestrzeń polityczna, Wrocław: Wydawnictwo UWr.

Wojtasik W. (2009), Efektywność strategii selekcji kandydatów na listy wyborcze w wyborach do Parlamentu Europejskiego 2009 roku (maszynopis), referat wygłoszony na Konferencji „Polska scena polityczna. Środowiska - komunikacja polityczna - strategie”, Krynica 21-22 października 2009.

Wojtasik W. (2010), Polskie wybory do Parlamentu Europejskiego w świetle koncepcji ich peryferyczności, [w:] A. Sokala, B. Michalak, A. Frydrych, R. Zych (red.), Wybory do Parlamentu Europejskiego. Kampanie w Polsce i Europie. Toruń: Wydawnictwo TNOiK.

Ordynacja wyborcza do Sejmu RP i Senatu RP 2001. Ustawa z dnia 12 kwietnia 2001 roku „Ordynacja wyborcza do Sejmu RP i Senatu RP” (Dz.U. z 2001 r., nr 46, poz. 499 z póź. zm.).

Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego 2001. Ustawa z dnia 23 stycznia 2004 roku „Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego” (Dz.U. z 2004 r., nr 25 poz. 219 z póź. zm.).

PKW 2007 http://wybory2007.pkw.gov.pl/SJM/PL/WYN/W/index.htm (12.04.2010).

PKW 2009 http://pe2009.pkw.gov.pl/PUE/PL/WYN/W/index.htm#OKR (12.04.2010).


Published : 2010-01-01


PeszyńskiW. (2010). Społeczne oddziaływanie strategii tworzenia list wyborczych. Political Preferences, (1). Retrieved from https://journals.us.edu.pl/index.php/PP/article/view/4132

Wojciech Peszyński  peszynski@umk.pl
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu  Poland



The Copyright Owners of the submitted texts grant the Reader the right to use the pdf documents under the provisions of the Creative Commons 4.0 International License: Attribution-Share-Alike (CC BY-SA). The user can copy and redistribute the material in any medium or format and remix, transform, and build upon the material for any purpose.

1. License

The University of Silesia Press provides immediate open access to journal’s content under the Creative Commons BY-SA 4.0 license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/). Authors who publish with this journal retain all copyrights and agree to the terms of the above-mentioned CC BY-SA 4.0 license.

2. Author’s Warranties

The author warrants that the article is original, written by stated author/s, has not been published before, contains no unlawful statements, does not infringe the rights of others, is subject to copyright that is vested exclusively in the author and free of any third party rights, and that any necessary written permissions to quote from other sources have been obtained by the author/s.

If the article contains illustrative material (drawings, photos, graphs, maps), the author declares that the said works are of his authorship, they do not infringe the rights of the third party (including personal rights, i.a. the authorization to reproduce physical likeness) and the author holds exclusive proprietary copyrights. The author publishes the above works as part of the article under the licence "Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International".

ATTENTION! When the legal situation of the illustrative material has not been determined and the necessary consent has not been granted by the proprietary copyrights holders, the submitted material will not be accepted for editorial process. At the same time the author takes full responsibility for providing false data (this also regards covering the costs incurred by the University of Silesia Press and financial claims of the third party).

3. User Rights

Under the CC BY-SA 4.0 license, the users are free to share (copy, distribute and transmit the contribution) and adapt (remix, transform, and build upon the material) the article for any purpose, provided they attribute the contribution in the manner specified by the author or licensor.

4. Co-Authorship

If the article was prepared jointly with other authors, the signatory of this form warrants that he/she has been authorized by all co-authors to sign this agreement on their behalf, and agrees to inform his/her co-authors of the terms of this agreement.

I hereby declare that in the event of withdrawal of the text from the publishing process or submitting it to another publisher without agreement from the editorial office, I agree to cover all costs incurred by the University of Silesia in connection with my application.