Bakvis, H. & Wolientz, S.B. (2005). Canada: Dominance and Presidentialization, (w:) T. Poguntke, P. Webb (red.), The Presidentialization of Politics. Oxford, New York: Oxford University Press.
Google Scholar
Costa Lobo, M. & Curtice J. (red.), (2015), Personality Politics? The Role of Leader Evaluations in Democratic Elections. Oxford: Oxford University Press.
Google Scholar
Costa Lobo, M. (2005). The Presidetialization of Portuguese Democracy?, (w:) T. Poguntke, P. Webb (red.), The Presidentialization of Politics. Oxford, New York: Oxford University Press.
Google Scholar
Dziennik Ustaw. 2011, Nr 21, Poz. 112, Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r., Kodeks Wyborczy.
Google Scholar
Farrell, D. & Webb, P. (2000), Political Parties as Campaign Organizations, (w:) R.J. Dalton, M.P. Wattenberg (red.), Paries without Partisans. Political Change in Advanced Industrial Democracies. Oxford: Oxford University Press.
Google Scholar
Farrell, D. (1996). Campaign Strategies and Tactics, (w:) R. LeDuc, R. Niemi, P. Norris (red.), Comparing Democracies. Elections and Voting in Global Perpectives. Thousand Oaks, London, New Dehli: SAGE.
Google Scholar
Gackowski, T. & Łączyński, M. (red.). (2015). http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/komunikaty/wybory-2015/monitoring-wyborczy-telewizyjnych-serwisowinformacyjnych.-wybory-do-parlamentu-rp-2015.pdf, (28.05.2016).
Google Scholar
Holmberg, S. & Oscarsson, H. (2011). Party Leader Effect on the Vote, (w:) K. Aarts, A. Blais,H. Schmitt (red.), Political Leaders and Democratic Elections. Oxford: University Press.
Google Scholar
Kolczyński, M. (2015). „Substitute Candidate” in Polish Campaign Practice, Political Preferences, 11, 19-33.
Google Scholar
Marciniak, E. (2013). Personalizacja zachowań wyborczych w Polsce w kontekście Modelu Zgodności Preferencji Politycznych. Warszawa: Elipsa.
Google Scholar
Mazur, M. (2014). Polityka z twarzą. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993–2011. Katowice: Wyd. UŚ.
Google Scholar
Peszyński, W. (2012). Personalizacja kampanii parlamentarnej w Polsce 2011 roku, Athenaeum Polskie Studia Politologiczne, 35, 62-77.
Google Scholar
Peszyński, W. (2013). Prezydencjalizacja zachowań elektoratu w roku niewyborczym 2012, Political Preferences, 6, 75-90.
Google Scholar
Peszyński, W. (2014). Prezydencjalizacja zachowań elektoratu w 2013 roku na tle porównawczym z poprzednim sezonem „niewyborczycm”, Political Preferences, 8, 11-28.
Google Scholar
Poguntke, T, & Webb P. (2005). The Presidentialization of Politics in Democratics Societies. A Framework of Analysis, (w:) T. Poguntke, P. Webb (red.), The Presidentialization of Politics. Oxford, New York: Oxford University Press.
Google Scholar
Wiszniowski, R. (2005). Obraz współczesnych partii politycznych (typologie i klasyfikacje),(w:) A. Kasińska-Metryka, M. Skawińska (red.), Oblicza współczesnej polityki. Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.
Google Scholar