Przewodnik dla Autora
Rejestracja
Wejdź na stronę czasopisma, z górnego menu wybierz opcję Zarejestruj.
Wypełnij formularz pamiętając o tym, że pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe.
Jeżeli posiadasz identyfikator naukowca ORCID możesz zarejestrować się używając konta ORCID. W tym celu wybierz przycisk Zarejestruj/zaloguj przez ORCID.
Po zalogowaniu, w swoim koncie możesz uzupełnić lub dokonywać zmian swoich danych osobowych. Aby edytować konto wybierz Wyświetl profil.
Jeżeli chcesz współpracować z czasopismem jako autor lub recenzent, w dziale Role zaznacz odpowiednią funkcję.
W przypadku braku zaznaczenia jakiejkolwiek roli, system automatycznie wyłączy konto. W celu uzyskania dostępu do profilu, skontaktuj się z redakcją czasopisma lub napisz na adres: helpdesk.wydawnictwo@us.edu.pl.
W dziale Powiadomienia RRS konta użytkownika możesz zaznaczyć akcje, o których chcesz być informowany np.: o publikacji nowego numeru, modyfikacji wprowadzonych przez Ciebie metadanych czy nowej recenzji. Odznaczenie wpisu spowoduje, że nie będziesz informowany o powyższych akcjach.
Przesłanie tekstu
Aby przesłać swój tekst do czasopisma w dziale Moje zgłoszenia wybierz przycisk Nowe zgłoszenie.
Etap zgłoszenia tekstu składa się z pięciu kroków:
W kroku pierwszym wybierz język w jakim napisany jest przesyłany tekst; zatwierdź, iż spełnia on podstawowe wymagania redakcyjne; możesz napisać wiadomość dla redaktora; musisz również zaakceptować politykę prywatności. Następnie przejdź do etapu drugiego – wybierz przycisk Zapisz i kontynuuj.
W kroku drugim załącz plik z tekstem (wybierz rodzaj przesyłanego tekstu np. tekst artykuły), następnie załącz plik; sprawdź poprawność załączonego pliku; w dziale potwierdź możesz dołączyć dodatkowe pliki (np. zdjęcia, wykresy, wyniki badań itp.). Zakończ przesyłanie tekstu potwierdzając przyciskiem Zakończ i kontynuuj.
W kroku trzecim Wprowadź metadane (dane możesz uzupełnić również w innym języku), wpisz: tytuł artykułu; abstrakt; słowa kluczowe; język publikacji; uzupełnij dane ewentualnych współautorów (Twoje dane system pobiera z procesu rejestracji, dlatego pamiętaj, aby uzupełnić swój profil); w ostatnim polu wprowadź bibliografię załącznikową. Następnie przejdź do następnego etapu – wybierz przycisk Zakończ i kontynuuj.
W kroku czwartym potwierdź zgłoszenie klikając na przycisk:
W momencie zatwierdzenia przesyłanego tekstu Redaktorzy czasopisma zostają poinformowani o Twoim zgłoszeniu. Na Twój adres email zostanie również wysłane potwierdzenie zgłoszenia. Oczekuj na kontakt ze strony redakcji, która poinformuje Cię o decyzji dotyczącej Twojego zgłoszenia.
Proces recenzji
Do etapów prac nad Twoim tekstem zaliczamy etap recenzji, korekty i realizacji. Logując się do systemu i wybierając Twoje zgłoszenie uzyskujesz dostęp do poniższego menu.
Jeżeli redaktor prowadzący będzie chciał skontaktować się z Tobą zanim przekaże zgłoszenie do recenzji otrzymasz informację na swoją skrzynkę pocztową. Informacja ta będzie również dostępna po zalogowaniu na platformie czasopism w dziale Zgłoszenia, w sekcji Dyskusja przed recenzją.
Jeżeli chcesz odpowiedzieć na zapytanie redaktora prowadzącego wybierz opcję Dodaj dyskusję, oznacz odbiorcę, napisz wiadomość i wyślij.
Po zakończeniu recenzji na Twój adres e-mail otrzymasz powiadomienie zawierające decyzję podjętą przez redakcję. Kliknij w link przesłany w treści wiadomości, zaloguj się do systemu, zapoznaj się z formularzami recenzji oraz w sekcji Pliki recenzenta sprawdź czy zostały załączone także pliki Twojego tekstu z wprowadzonymi uwagami recenzentów. Takie pliki możesz pobrać i zapisać na swoim nośniku.
Jeżeli redaktor prowadzący rekomenduje naniesienie poprawek w Twoim tekście (zgodnie z wytycznymi recenzentów), dokonaj korekty w dokumencie, a następnie wgraj go do systemu w dziale Recenzja w sekcji Wersje tekstu poprawione przez autora.
W momencie załączenia tekstu z Twoimi poprawkami redaktor prowadzący otrzyma komunikat na swoją skrzynkę e-mail. Jeżeli zatwierdzi zmiany i nie będzie wymagana druga runda recenzji otrzymasz informację o przyjęciu tekstu do dalszych prac redakcyjnych, a tekst trafi do działu Korekty.
Proces korekty
Redaktor techniczny (korektor) będzie kontaktował się z Tobą w celu zatwierdzenia tekstu poprawionego stylistycznie. Wszystkie uwagi i ewentualne wersje pliku do zatwierdzenia otrzymasz w dziale Korekta w sekcji Dyskusja w trakcie korekty .
Po zatwierdzeniu ostatecznej wersji Twój tekst trafi do działu Realizacji.
Proces realizacji
Specjalista DTP wprowadzi odpowiedni, zgodny z polityką wydawniczą czasopisma szablon tekstu oraz paginację. Dokonana zostanie także ostateczna korekta techniczna na nieedytowalnym pliku PDF. Korektor może skonsultować z Tobą ostateczny zapis i strukturę artykułu. Podobnie jak w procesie korekty o wszystkich komunikatach będziesz informowany w dziale Realizacji w sekcji Dyskusja w trakcie realizacji, a alerty będą przesyłane na Twoje konto pocztowe.