„Ateneum Kapłańskie” 178 (2022) z. 3
Art. 196 k.k., Dz.U.2022.1138.
Art. 195 k.k., Dz.U.2022.1138.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., Art. 53, p.1-7, Dz.U.1997.78.483.
Blasphemy in the Greek Orthodox Legal Tradition, in Council of Europe (edit) Tackling blasphemy, insult and hatred in a democratic society, 2008. Kalfelis, G., 1987, Conver-sion of indictment from malicious blasphemy to insult, Armenopoulos, https://www.sarafianoslaw.gr/el/blasphemy-greek-orthodox-legal-tradition-council-europe-edit-tackling-blasphemy-insult-and-hatred, [dostęp: 23.03.2023].
Budyn-Kulik M., Znieważanie uczuć religijnych – analiza dogmatyczna i praktyka ścigania, Prawo w działaniu. Sprawy karne 19/2014, s. 100-137, https://iws.gov.pl/wp-content/uploads/2018/09/Magdalena-Budyn-Kulik-Zniewa%C5%BCe-nie-uczu%C4%87-religijnych.-Analiza-dogmatyczna-i-praktyka-%C5%9Bcigania-100.pdf, [dostęp: 23.03.2023].
Clapsis E., Human Rights and the Orthodox Church in Global World, „Theologia” 2 (2016), s. 113-130.
Evdokimov P., Prawosławie, tłum. J. Klinger, Warszawa 2003.
Hypś S., Kodeks karny. Komentarz, red. A. Grześkowiak, K. Wiatr, Warszawa 2012.
Janyga W., Kodeks karny, t. 1: Część szczegółowa. Komentarz, red. M. Królikowski, R. Zaw-łocki, Warszawa 2013.
Karmiris I., Nationalism in the Orthodox Church, “Greek Orthodox Theological Review” XXVI,3 (1981), s. 171-182.
Kręcidło J., Czy Jezus obrażał uczucia religijne pobożnych Żydów, „Ateneum Kapłańskie” 178 (2022) z. 3 (679), s. 448-460.
Ławreszuk M., Prawosławie wobec problemu etnofiletyzmu, „Elpis” 11 (2009), s. 73-102.
Maszkowski, R., Kilka uwag o obrażaniu uczuć religijnych chrześcijan w Niemczech, „Ate-neum Kapłańskie” 178 (2022), s. 504-520.
Mazurek A., Kształtowanie się prawnej ochrony miru domowego na ziemiach polskich, w: Małe Miasta. Dom polski w refleksji badawczej, red. M. Zemło, Biały-stok–Dynów–Supraśl 2021, s. 183-205.
Moschos D., History of the Idea of Democracy in Modern Greek Orthodox Theology, w: Poli-tics, Society and Culture in Orthodox Theology in a Global Age, red. H.-P. Grosshans, P. Kalaitzidis, https://doi.org/10.30965/9783657793792, s. 58-76.
Nikodemos the Hagiorite, Pedalion (the Rudder) of the Metaphorical Ship of the One Holy Catholic and Apostolic Church of the Orthodox Christians, or All the Sacred and Di-vine Canons, red. i tłum. D. Cummings, Chicago 1957.
Nikodim episkop Dalmatinskij (N. Milasz), Pravoslavnoe cerkovnoe pravo, S-Peterburg 1897.
Kalfelis G., Conversion of indictment from malicious blasphemy to insult, Armenopoulos 1987.
Sąd Najwyższy i Kościół prawosławny krytycznie o projekcie „w obronie wolności chrześci-jan”, Ekai, https://www.ekai.pl/sad-najwyzszy-i-kosciol-prawoslawny-krytycznie-o-projekcie-w-obronie-wolnosci-chrzescijan/, [dostęp: 20.02.2023].
Slavov A., Constitutional Tradition and Eastern Orthodoxy: Political-Theological Aspects, w: Politics, Society and Culture in Orthodox Theology in a Global Age, red. H.-P. Grosshans, P. Kalaitzidis, https://doi.org/10.30965/9783657793792, 2022, s. 195-213.
Shreck C., Holy Slight: How Russia Prosecutes For ‘Insulting Religious Feelings’, Radio Free Europe, https://www.rferl.org/a/russia-prosecuting-insults-to-religious-feelings/28678284.html, [dostęp: 12.01.2023].
Stabryła W.M., Wiele złego dokonali… (1 Mch 1,52). Przejawy bezczeszczenia i jego sprawcy, „Ateneum Kapłańskie” 178 (2022) z. 3 (679), s. 428-447.
Velimirowicz N., Tvorenija sviatitelia Nikolaja Serbskogo (Velimirovicha), t. 3, Dukhovnoe vozrozhdenie Evropy, tłum. S. Fonow, Moskva 2006.
Znosko A., Prawosławne prawo kościelne, t. I, Warszawa 1973.
Google Scholar