Grocholewski Z., Integralne wychowanie według bł. Edmunda Bojanowskiego, w: Służyć i wychowywać do miłości, red. M.L. Opiela, A. Smagacz, S. Wilk, Lublin 2009, s. 17-37.
Guardini R., Bóg daleki, Bóg bliski, tłum. J. Koźbiał, Poznań 1991.
Hildebrand von D., Serce. Rozważania o uczuciowości ludzkiej i uczuciowości Boga-Człowieka, tłum. J. Koźbiał, Poznań 1985.
Kodeks prawa kanonicznego (przekład polski zatwierdzony przez Konferencję Episkopatu), Poznań 2008.
Kongregacja ds. Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów, Dyrektorium o Mszach św. z udziałem dzieci (01.11.1973), 2, https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WR/kongregacje/kkultu/dyrektorium_dzieci_01111973 [dostęp: 29.09.2023].
Kongregacja Nauki Wiary, Katechizm Kościoła Katolickiego, Poznań 1994.
Konstytucja o liturgii świętej Sacrosanctum concilium, w: Sobór Watykański II, Konstytucje, dekrety, deklaracje (tekst polski), Poznań 1986.
Krasnodębski M., Antropologiczne podstawy pedagogiki integralnej, w: Wychowanie integralne w edukacji katolickiej. Idee – twórcy – instytucje, red. M.L. Opiela, E. Świdrak, M. Łobacz, Lublin 2014, s. 23-24.
Maryniarczyk A., Antropologiczne podstawy wychowania w przedszkolu katolickim. Kogo, dlaczego, w jakim celu wychowywać?, w: Katolickie wychowanie dziecka, red. A. Kiciński, M.L. Opiela, Lublin 2016, s. 11-23.
Mastalski J., Pedagogiczne „wektory” wskazujące kierunki wspomagania ludzkiego rozwoju w kontekście inicjacji wychowawczej, w: Inicjacja liturgiczna, red. A. Sielepin, J. Superson, Kraków 2011, s. 223-240.
Olbrycht K., O pedagogicznych konsekwencjach rozumienia rozwoju integralnego, „Fides et Ratio” 34 (2018) nr 2,, s. 7-27.
Opiela M.L., Integralna pedagogika przedszkolna w systemie wychowania Edmunda Boja-nowskiego. Kontynuacja i zmiana, Lublin 2013.
Opiela M.L., Wychowanie integralne w rozwoju i w życiu człowieka w koncepcji bł. Edmunda Bojanowskiego, w: Wychowanie integralne w teorii i w praktyce pedagogicznej, red. D. Bis, M.L. Opiela, Lublin 2013, s. 141-159.
Opiela M.L., Kształtowanie postawy miłosierdzia w koncepcji pedagogicznej Edmunda Boja-nowskiego, w: Miłosierdzie w edukacji i poradnictwie psychologiczno-pastoralnym, red. G. Janikula, B.J. Soiński, Poznań 2014 (Edukacja. Teologia i dialog 10), s. 29-40.
Opiela M.L., Znaczenie wczesnej edukacji w integralnym rozwoju i wychowaniu osoby – wy-miar indywidualny i wspólnotowy w: Nieoceniona wartość osoby. 25 lat Wspólnoty Wiara i Światło w Bochni, red. A. Jasnos, M.L. Opiela, Lublin 2018, s. 115-130.
Opiela M.L., Znaczenie liturgii w procesie integralnego rozwoju człowieka. Liturgika a pedagogika, w: Liturgia w relacji do nauk pozateologicznych, red. W. Pałęcki, A. Megger, Lublin 2020 (Studia Liturgiczne 16), s. 11-30.
Opiela M.L. (red.), Pedagogia integralnego rozwoju i edukacji w koncepcji pedagogicznej bł. Edmunda Bojanowskiego. Podstawy teoretyczne i materiały metodyczne, Lublin 2022.
Rodzewicz W., Funkcja rodziny w kształtowaniu pojęć i postaw religijnych dzieci, „Studia Elbląskie” 1 (1999), s. 151-163.
Ruman N.M., Wychowanie religijne dziecka, http://encyklopediadziecinstwa.pl/index.php/Wychowanie_religijne_dziecka [dostęp: 17.12.2022].
Ruman N.M., Wychowanie liturgiczne, do modlitwy dziecka, http://encyklopediadziecinstwa.pl/index.php?title=Wychowanie_liturgiczne,_do_modlitwy_dziecka&oldid=304 [dostęp: 07.01.2023].
Rydz E., Psychologiczne podstawy kształtowania się religijności dzieci w wieku przedszkolnym, „Przegląd Homiletyczny” 7 (2003), s. 213-226.
Rydz E., Znaczenie wczesnego wychowania dla pełnego rozwoju osoby, w: Katolickie wy-chowanie dziecka. Rodzina – przedszkole – Kościół, red. A. Kiciński, M.L. Opiela, Lu-blin 2016, s. 25-35.
Sielepin A., Superson J. (red.), Inicjacja liturgiczna, Kraków 2011.
Sobeczko H. J., Inicjacyjny wymiar liturgii, w: Inicjacja liturgiczna, red. A. Sielepin, J. Superson, Kraków 2011, s. 9-25.
Szymołon J., Rola rozwoju moralnego i religijnego w procesie wychowania, „Studia nad Rodziną” 12 (2008) nr 1-2 (22-23), s. 231-248.
Tatala M., Rozwój religijności dziecka przedszkolnego, „Rocznik Naukowo-Dydaktyczny” 205 (1999): Prace psychologiczne 7.
Walesa Cz., Religijność dzieci przedszkolnych, „Życie i Myśl” 8/9 (1980), s. 58-75 i 10 (1980), s. 66-78.
Walesa Cz., Rozwój religijności człowieka, t. 1: Dziecko, Lublin 2005.
Wolicki M., Rozwój i wychowanie dziecka w wieku przedszkolnym, „Łódzkie Studia Teologiczne” 17 (2008), s. 415-427.
Google Scholar