Opublikowane: 2023-12-22

INTEGRALNY ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECKA W PEDAGOGII KATOLICKIEJ

Maria Loyola Opiela Logo ORCID

Abstrakt

Integralny rozwój i wychowanie osoby stanowią istotę zarówno teoretycznej refleksji, jak i praktyki pedagogicznej w edukacji katolickiej. Podejmowane we wszystkich obszarach rozwoju dziecka od wczesnych lat służą kształtowaniu fundamentu dla całego jego życia i doskonalenia osobowego. W czasie dynamicznych przemian społeczno-kulturowych, trudnych wydarzeń i postępującej sekularyzacji konieczne jest doskonalenie praktyki wczesnego wychowania. W harmonijnym wspieraniu całościowego rozwoju dziecka i jego ukierunkowaniu zgodnie z wrodzonym potencjałem i możliwościami bardzo ważne jest uwzględnienie wychowania religijnego i moralnego z wykorzystaniem liturgii i jej inicjacyjnego wymiaru. Jest to możliwe dzięki wsparciu rodziny przez korzystanie z podstaw teoretycznych katolickiej pedagogii przedszkolnej, opartej na uniwersalnych wartościach i prawidłowościach rozwoju dziecka.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Opiela, M. L. (2023). INTEGRALNY ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECKA W PEDAGOGII KATOLICKIEJ. Studia Pastoralne, (19), 100–117. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/sp/article/view/16550

Nr 19 (2023)
Opublikowane: 2023-12-22


ISSN: 1734-4433
eISSN: 2956-624X

Wydawca
Uniwersytet Śląski w Katowicach

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.