Buber, M. (1992). Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych. Trans. J. Doktór. Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax.
Google Scholar
Claxton, G. (2001). Building Learning Power – helping young people become better learners. Bristol: TLO Limited.
Google Scholar
Claxton, G. (2013). Rozwijanie potencjału uczenia się. Jak pomóc młodym ludziom, aby stawali się lepszymi uczniami. Trans. L. Wollman. Katowice: Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Przedszkolnej.
Google Scholar
Gornall, S., Chambers, M., & Claxton, G. (2013). Rozwijanie potencjału uczenia się w praktyce (pp. 105–157). Trans. L. Wollman. Katowice: Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Przedszkolnej.
Google Scholar
Lewowicki, T. (Ed.). (1994). W kręgu teorii i praktyki kształcenia wielostronnego. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytet Warszawski.
Google Scholar
Niemierko, B. (1999). Pomiar wyników kształcenia. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Oelszlaeger, B. (2007). Jak uczyć uczenia się? Kraków: Impuls.
Google Scholar
Ostrowska, U. (2000). Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Reis, A. dos (2010). E-learning – The E-volution. In E. Smyrnova-Trybulska (Ed.), Use of E-learning in the Training of Professionals in the Knowledge Society (pp. 21–26). Retrieved from http://www.weinoe.us.edu.pl/files/USE%20OF%20-E-LEARNING/01-AREIS-paper_DLCC_2010.pdf.
Google Scholar
Ricoeur, P. (2002). O sobie samym jako innym. Trans. B. Chełstowski. Warszawa: WN PWN.
Google Scholar
Siemens, G. (2005). Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 2. Retrieved from http://www.itdl.org/Journal/Jan_05/article01.htm.
Google Scholar
Smyrnova-Trybulska, E. (2009). About some Basic Aspects of Distance Learning. In E. Smyrnova-Trybulska (Ed.), Theoretical and Methodical Aspects of Distance Learning (pp. 14–16). Cieszyn: Uniwersytet Śląski. Retrieved from http://weinoe.us.edu.pl/sites/weinoe.us.edu.pl/files/pliki/Publikacje/Ksztalcenie_na_odleglosc/1-ESmyrnova-Trybulska.pdf.
Google Scholar
Smyrnova-Trybulska, E. (2010). Use of Distance Learning in the Training of Professionals in the Knowledge Society (pp. 147–150). In E. Smyrnova-Trybulska (Ed.), Use of E-learning in the Training of Professionals in the Knowledge Society. Cieszyn-Katowice: Uniwersytet Śląski.
Google Scholar
Szczurek-Boruta, A., Chojnacka-Synaszko, B., & Suchodolska, J. (Eds.). (2014). Człowiek w przestrzeni lokalnej – dobre praktyki wspierania rozwoju, aktywizacji i integracji społecznej. Konteksty teoretyczne i społeczno-polityczne. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Śleziński, K. (2015). Rozwijanie potencjału uczenia się filozofii. Studia z Filozofii Polskiej, 10, 257–273.
Google Scholar
Śleziński, K. (2012). Edukacja filozoficzna w teorii i praktyce. Katowice-Kraków: Uniwersytet Śląski – Wydawnictwo Scriptum.
Google Scholar
Śleziński, K. (2014). Elementy pedagogiki dialogicznej. Przestrzeń nauczyciel-uczeń w pespektywie relacji ja-inny. In A. Szczurek-Boruta. B. Chojnacka-Synaszko, & J. Suchodolska (Eds.), Człowiek w przestrzeni lokalnej – dobre praktyki wspierania rozwoju, aktywizacji i integracji społecznej. Konteksty teoretyczne i społeczno-polityczne (pp. 151–161). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Śleziński, K. (2000). Zarys dydaktyki filozofii. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Śnieżyński, M. (1997). Zarys dydaktyki dialogu. Kraków: Papieska Akademia Teologiczna.
Google Scholar
Wollman, L. (2013). Rozwijanie potencjału uczenia się w społecznej przestrzeni edukacji. Katowice: Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Przedszkolnej. Retrieved from https://www.buildinglearningpower.com/.
Google Scholar