Betlej, P. (2011). Skuteczność tradycyjnych i elektronicznych form kształcenia w zakresie przedmiotów ekonomicznych – wyniki badań [Efficiency of traditional and electronic forms of learning economy courses – research results]. e-mentor, 5(42), 45–50.
Google Scholar
Binda, J. & Stofkova, K. R. (2017a). Impact of information and communication technologies on improving the quality and effectiveness of the education process. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres (Eds.), INTED Proceedings (pp. 6916–6923). Valencia: IATED.
Google Scholar
Binda, J. & Stofkova, K. R. (2017b). Organizational and financial aspects of blended learning implementation at the university as a teaching supporting solution. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres (Eds.), ICERI Proceedings (pp. 5904–5913). Sevilla: IATED.
Google Scholar
Bizon, W. (2012). Efektywność wspomagania zajęć dydaktycznych e-learningiem w akademickim kształceniu ekonomicznym [Effectiveness of e-learning support for didactics of economy courses]. e-mentor, 1(43), 40–47.
Google Scholar
Bizon, W. (2010). Trafność i rzetelność pomiarów poprzedzających badanie efektywności szkoleń e-learningowych [Accuracy and reliability of measurements preceding assessments of e-learning trainings’ effectiveness]. e-mentor, 5(37), 23–28.
Google Scholar
Chomczyński, P. (2015). Problemy nauczycieli zaangażowanych w kształcenie na odległość – wyniki terenowych badań jakościowych [Problems faced by teachers involved in e-learning – results of qualitative field study]. e-mentor, 3(60), 42–47.
Google Scholar
Chwaleba, A. & Poniński, M. (1998). Metrologia elektryczna [Electrical metrology]. Warszawa: WNT.
Google Scholar
Dąbrowski, M. (2005). Formy wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji w opinii nauczycieli i studentów SGH [Forms of information and communication technologies exploitation in education from Warsaw School of Economics teachers’ and students’ perspective]. e-mentor, 1(8), 43–45.
Google Scholar
Eisenbardt, M. (2007). Powszechność i zakres wykorzystania e-nauczania w szkolnictwie wyższym województwa śląskiego [Scope and spread of e-learning in higher education in Silesia]. In M. Dąbrowski & M. Zając (Eds.), e-edukacja.net (pp. 197–205). Warszawa: FPiAKE.
Google Scholar
Evans, J. D. (1996). Straightforward statistics for the behavioral sciences. Pacific Grove (CA): Brooks /ColePublishing.
Google Scholar
Gajewski, R. & Jarosińska, E. (2011). Technology Enhanced Learning w edukacji inżynierów [Technology Enhanced Learning for engineering education]. In M. Dąbrowski & M. Zając (Eds.), Koncepcje i praktyka e-edukacji [Concepts and practice of e-education] (pp. 43–48). Warszawa: FPiAKE.
Google Scholar
Grabowska, A. (2012). eUczelnia - eNauczanie na Politechnice Gdańskiej [eUniversity – eLearning in Gdansk University of Technology]. In M. Dąbrowski & M. Zając (Eds.), E-learning: narzędzia i praktyka [E-learning: tools and practice] (pp. 196–193). Warszawa: FPiAKE.
Google Scholar
Grzeszczyk, T. (2010). Rozwój zdalnego nauczania na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej [Development of distance education in Warsaw University of Technology, Faculty of Management]. In M. Dąbrowski & M. Zając (Eds.), E-learning w szkolnictwie wyższym – potencjał i wykorzystanie [E-learning in higher education – potential and exploitation] (pp. 239–244). Warszawa: FPiAKE.
Google Scholar
Helenowska-Peschke, M. (2017). Blended Learning Model for Computer Techniques for Students of Architecture. International Journal of Research in E-learning, 3(1), 62–75.
Google Scholar
Hołowiecki, M. (2014). Wykorzystanie e-learningu jako formy kształcenia zdalnego na publicznych uczelniach wyższych w Polsce [The use of academic e-learning in Polish public universities]. Lingua ac communitas, 24, 185–206.
Google Scholar
Jaworska, E., Hernik, J., & Sirakoulis, K. (2018). Do we really need e-learning? Considerations based on the example of West Pomeranian University of Technology Szczecin, Poland and Technological Educational Institute of Thessaly, Greece. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres (Eds.), INTED Proceedings (pp. 5315–5324). Valencia: IATED.
Google Scholar
Kierzek, M. & Tyburski, M. (2005). Badanie potrzeb i oczekiwań studentów i pracowników w kontekście rozwoju e-edukacji w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu [Study of Academy of Economy in Poznan students’ and teachers needs and expectations in the context of e-education development]. e-mentor, 1(8), 38–42.
Google Scholar
Kisielnicki, J. & Nowacka, B. (2013). Modele nauczania e-learningowego i ich ocena. Analiza porównawcza na przykładzie PJWSTK i Uczelni Łazarskiego [E-learning models and their assessment. Comparative analysis of PJWSTK and Łazarski University]. In L. Banachowski (Eds.), Postępy e-edukacji [E-education development] (pp. 41–52). Warszawa: PJWSTK.
Google Scholar
Klimas, P. (2015). Nowe media a skuteczność procesów kształcenia – perspektywa studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach [New media and efficiency of education – perspective of University of Economy in Katowice]. Prace Naukowe UE w Katowicach [Journals of UEin Katowice], Uniwersytet w perspektywie kształcenia przez całe życie [University in the perspective of long life learning], 74–84.
Google Scholar
Kraski, M. (Ed.) (2006). Elektroniczna gospodarka w Polsce [Electronic economy in Poland]. Poznań: ILiM.
Google Scholar
Kraski, M. (Ed.) (2007). Elektroniczna gospodarka w Polsce [Electronic economy in Poland]. Poznań: ILiM.
Google Scholar
Kraski, M. (Ed.) (2008). Elektroniczna gospodarka w Polsce [Electronic economy in Poland]. Poznań: ILiM.
Google Scholar
Kraski, M. (Ed.) (2009). Elektroniczna gospodarka w Polsce [Electronic economy in Poland]. Poznań: ILiM.
Google Scholar
Królikowski, T. & Susłow, W. (2010). Uczelniane Centrum Kształcenia na Odległość: studium przypadku [University Center of Distance Education – case study]. e-mentor, 5(37), 50–57.
Google Scholar
Kula (Maleńczyk), I. & Plebańska M. (2011). Ocena efektywności dydaktycznej e-nauczania w opinii studentów [Assessment of didactical effectiveness of e-learning from students’ perspective]. In M. Dąbrowski & M. Zając (Eds.), Koncepcje i praktyka e-edukacji [Concepts and practice of e-education] (pp. 92–98). Warszawa: FPiAKE.
Google Scholar
Kula (Maleńczyk). I. & Plebańska, M. (2012). Promocja e-learningu akademickiego – doświadczenia Ośrodka Kształcenia na Odległość Politechniki Warszawskiej [Promotion of academic e-learning – experiences of Center of Open and Distance Education, Warsaw University of Technology]. e-mentor, 3(45), 64–70.
Google Scholar
Kuśmierek, Z. & Korczyński, M. (2003). Measurement and Instrumentation – Why Needed in Engineering Education. In Proceeding of 14th Int. EAEEIE Conf. of Educational Innovations in EIE (pp. 1–5). Gdańsk: EIE.
Google Scholar
Kwiatkowska, V. (2007). Wpływ formy wykładu na jego skuteczność dydaktyczną w kształceniu akademickim – wyniki badań własnych [Impact of lecture’s from on didactical efficiency in higher education – results of study]. e-mentor, 1(18), 58–61.
Google Scholar
Lenkiewicz, P., Drabik, A., & Kotowski, R. (2010). Role of the e-learning platform in the integrated system of the management of the university. In EDULEARN Proceedings (pp. 6611–6615). Barcelona: IATED.
Google Scholar
Maleńczyk, I. (2015). Analysis and level of use of e-learning in Poland. eLearning and Software for Education, 3, 54–59.
Google Scholar
Marciniak, S. (1989). Zespolona metoda oceny efektywności przedsięwzięć techniczno-organizacyjnych [Integrated method of assessment of technical-organizational projects]. Warszawa: WPW.
Google Scholar
Ordon, U. & Sołtysiak, W. (2016). Skuteczność kształcenia akademickiego w formule e-learningu. Wybrane aspekty [Efficiency of academic e-learning. Selected aspects]. Edukacja–Technika–Informatyka [Education–Technology–Informatics], 1(15), 39–43.
Google Scholar
Pańka, M. (2012). Otwarta edukacja na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu [Open education in Copernicus University in Toruń]. In M. Dąbrowski & M. Zając (Eds.), E-learning: narzędzia i praktyka [E-learning: tools and practice] (pp. 161–166). Warszawa: FPiAKE.
Google Scholar
Paliwoda-Pekosz, G. & Stal, J. (2015). ICT in supporting content and language integrated learning: experience from Poland. Information Technology For Development, 21(3), 403–425.
Google Scholar
Pleśniarska, A. (2016). Wykorzystanie e-learningu w polskich uniwersytetach w aspekcie rozwoju gospodarki opartej na wiedzy [E-learning in Polish universities in the context of knowledge economy]. Toruń: Adam Marszałek.
Google Scholar
Pokojski, W., Różański, J., & Wicińska, J. (2011). Wdrażanie e-learningu w szkole wyższej na przykładzie Wszechnicy Polskiej – Szkoły Wyższej TWP [Implementation of e-learning on example of Wszechnica Polska University in Warsaw]. e-mentor, 4(41), 63–68.
Google Scholar
Radkowska, J. & Radkowski, K. (2005). Propozycja modelu wdrażania e-learningu w państwowych uczelniach zawodowych [Framework for e-learning implementation in state higher professional schools]. In M. Dąbrowski & M. Zając (Eds.), E-learning w kształceniu akademickim [Academic e-learning] (pp. 176–184). Warszawa: FPiAKE.
Google Scholar
Rawa-Kochanowska, A. (2012). Motywowanie w e-nauczaniu – z doświadczeń praktyka [Motivation in e-edition from practioner’s perspective]. e-mentor, 4(46), 40–44.
Google Scholar
Redlarski, K. & Garnik, I. (2014). Zastosowanie systemów e-learningu w szkolnictwie wyższym [Applications of e-learning in higher education]. In B. A. Basińska & I. Garnik (Eds.), Zarządzanie informatycznym środowiskiem pracy [Management of information work environment] (pp. 77–94). Gdańsk: WZiE PG.
Google Scholar
Rutkowski, J., Moscinska, K., & Klosowski, P. (2008). Blended education at large technical university located in highly urbanized metropolitan region. In IMSCI proceedings vol. 1 (pp. 160–165).
Google Scholar
Szadziewska, A. & Kujawski, J. (2017). Advantages and disadvantages of the blended-learning method used in the educational process at the faculty of management at the University of Gdansk, in the opinion of undergraduate students. In ICERI Proceedings (pp. 3938–3946). Seville: IATED.
Google Scholar
Szadziewska, A. & Kujawski, J. (2016). The usefulness of the blended-learning method in the opinion of full-time students of the Gdansk University. In EDULEARN Proceedings (pp. 1792–1801). Barcelona: IATED.
Google Scholar
Turula, A. (2014). Kiedy dydaktyka akademicka jest nowoczesna: o potrzebie dywersyfikacji kształcenia na odległość [When Academic Teaching is Modern: the Need for Diversification of Distance Learning]. Kultura i Polityka, 15, 45–63.
Google Scholar
Wolski, K. (2011). Motywacja wewnętrzna oraz chęć do korzystania z e-learningu – doniesienie z badań [External motivation and willingness to use e-learning – test message]. e-mentor, 1(38), 43–46.
Google Scholar
Woźniak-Zapór, M., Grzyb, M., & Rymarczyk, S. (2016). Dystrybutorzy wiedzy – badanie satysfakcji nauczycieli z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w ramach platformy zdalnego nauczania [Knowledge distibutors – study of teachears’ satisfaction applying tools from e-learning platform]. ZN WEiA PG [Journal of Faculty of Electrotechnics and Automation of Gdansk University of Technology], 48, 107–112.
Google Scholar
Zając, M. (2005). Rozwiązania e-learningowe wybranych ośrodków akademickich – analiza dobrych praktyk. e-mentor, 5(1), 54–57.
Google Scholar
Zalewska, E. (2015). Jakość kursów e-learning [Quality of e-learning courses]. In P. Wdowiński (Ed.), Nauczyciel akademicki wobec nowych wyzwań edukacyjnych [Academic teacher in the context of new educational challenges] (pp. 105–113). Łódź: University of Łódź.
Google Scholar