Opublikowane: 2018-11-11

Powroty niemożliwe, powroty nieuniknione – konwencjonalność i topiczność w prozie Miriam Akavii

Agnieszka Czyżak Logo ORCID
Dział: Izraelskie narracje o Zagładzie
https://doi.org/10.31261/NoZ.2018.04.12

Abstrakt

Artykuł zawiera rozważania na temat prozy Miriam Akavii, przede wszystkim na podstawie jej ostatniej książki Moje powroty, opublikowanej w 2005 roku. Głównym tematem twórczości Akavii była jej biografia: przedwojenne dzieciństwo w Krakowie, doświadczenia z czasów okupacji, Zagłada oraz życie w Izraelu po II wojnie światowej. Pisarka wykorzystywała tradycyjne metody twórcze, używała konwencjonalnych środków wyrazu oraz rozpoznawalnej topiki jako medium dla wyrażenia przywiązania do wartości, którym pozostała wierna: domu, rodziny, ojczyzny (starej i nowej) oraz rodzinnego miasta Krakowa.

Słowa kluczowe:

Holokaust , topos , konwencja , dom , ojczyzna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Czyżak, A. (2018). Powroty niemożliwe, powroty nieuniknione – konwencjonalność i topiczność w prozie Miriam Akavii. Narracje O Zagładzie, (4), 245–258. https://doi.org/10.31261/NoZ.2018.04.12

Cited by / Share

Nr 4 (2018)
Opublikowane: 2019-12-08


ISSN: 2450-4424
eISSN: 2451-2133

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.