About SI, https://eng.si.se/about-si/ (23.09.2017).
Google Scholar
Analiza treści (ang. content analysis), https://dobrebadania.pl/analiza-tresci-ang-content-analysis/ (23.09.2017).
Google Scholar
Anioł, W. (2013). Szlak Norden. Modernizacja po Skandynawsku. Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa
Google Scholar
Armstrong, M. (2009). Social Media as Public Diplomacy. Perspectives, 1 (2), http://www.layalina.tv/publications/perspectives/social-media-public-diplomacy-matt-armstrong/.
Google Scholar
Aronczyk, M. (2013). Branding the Nation: The Global Business of National Identity. New York: Oxford University Press.
Google Scholar
Bengtsson, S. (2011). Virtual nation branding: The Swedish embassy in second life. Journal of Virtual Worlds Research, 4, https://doi.org/10.4101/jvwr.v4i2.2111.
Google Scholar
Christensen, Ch. (2013). @Sweden: Curating a Nation on Twitter. Popular Communication. The International Journal of Media and Culture, 11, 30–46.
Google Scholar
Dośpiał-Borysiak, K. (2006). Polityka Szwecji i Finlandii w regionie Morza Bałtyckiego. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Gilboa, E. (2008). Dyplomacja w epoce informacji. W: B. Ociepka (red.), Dyplomacja publiczna. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Hanna, S.A., & Rowley, J. (2015). Rethinking Strategic Place Branding in the Digital Age. W: M. Kavaratzis, G. Warnaby, & G. J. Ashworth (red.), Rethinking Place Branding. Comprehensive Brand Development for Cities and Regions. London: Springer.
Google Scholar
Lilja J. (2015). The Human Rights of Girls: Victims of Rising Insecurity.
Google Scholar
http://www.swemfa.se/2015/10/28/the-human-rights-of-girls-victims-of-rising-insecurity/?tag=empowering-women (25.06.2017).
Google Scholar
Nye, J. (2007). Soft Power. Jak osiągnąć sukces w polityce światowej. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Ociepka, B. (2012). Nowa dyplomacja publiczna – perspektywa teorii stosunków międzynarodowych i komunikowania politycznego. Przegląd Strategiczny, 1, 129–39.
Google Scholar
Pamment, J. (2011). The limits of the new public diplomacy: Strategic communication and evaluation at the U.S. State Department, Foreign & Commonwealth Office, British Council, Swedish Foreign Ministry and Swedish Institute. Doctoral dissertation. Sweden: Stockholm University.
Google Scholar
Penkala, M. (2010). Neutralność i prawa człowieka – filozofia szwedzkiej polityki międzynarodowej. W: K. Dunin (red.), Szwecja. Przewodnik nieturystyczny, Warszawa: Krytyka Polityczna.
Google Scholar
Riordan, S. (2016). The Strategic Use of Digital and Public Diplomacy in Pursuit of National Objectives. Barcelona: FOCIR Pensament.
Google Scholar
Sandre, A. (2015). Digital Diplomacy: Conversations in Innovation in Foreign Policy. London: Rowman & Littlefield.
Google Scholar
Strategi 2.0 för arbeitet med Sverigebilden i utlandet. http://sharingsweden.se/wp-content/uploads/2017/04/Strategi-2.0-f%C3%B6r-arbetet-med-Sverigebilden-i-utlandet.pdf (10.07.2017).
Google Scholar
Strategy for the promotion of Sweden abroad. http://sharingsweden.se/wp-content/uploads/2015/06/Sverigefoldern-engelska-i-A5-format.pdf (10.07.2017).
Google Scholar
Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. http://www.un.org/ga/search/view_doc.asp?symbol=A/RES/70/1&Lang=E (01.06.2017).
Google Scholar
What’s the thought behind Curators of Sweden. http://curatorsofsweden.com/about/ (27.06.2017).
Google Scholar