Opublikowane: 2017-12-20

Obraz polityczek w okresie wyborów parlamentarnych 2015 w wybranych polskich tygodnikach opinii a teoria zagłuszanej grupy.

Katarzyna Brzoza

Abstrakt

The image of women representing the world of politics in selected polish opinion weeklies during an parliamentary election campaign 2015 and Muted Group Theory

This article presents the results of a content analysis of the opinion weekly magazines -  „Wprost”, „Polityka”, Newsweek Polska” and „Do Rzeczy”. The Polish parliamentary campaign in 2015 is the period of research. The aim of the conducted analysis is to show if the Polish politician women are presented in the publications and what image of women involved in politics is promoted  by the reviewed weeklies. The collected research materials analyse through the prism of assumptions of Muted Group Theory (MGT) created by Edwin Ardener and popularized by Cheris Kramarae.

 

Key words:

gender, women, politics, opinion weekly, parliamentary election, content analysis

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Brzoza, K. (2017). Obraz polityczek w okresie wyborów parlamentarnych 2015 w wybranych polskich tygodnikach opinii a teoria zagłuszanej grupy. Political Preferences, (17). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PP/article/view/6232

Nr 17 (2017)
Opublikowane: 2017-12-20


eISSN: 2449-9064
Ikona DOI 10.31261/polpre

Wydawca
Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Fundacja Uniwersytetu Śląskiego

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.