Opublikowane: 2024-04-19

Ku symbiocenowi. Przyszłość edukacji klimatycznej w polskiej szkole

Adam Bała , Magdalena Ochwat , Piotr Skubała

Abstrakt

Szkoła musi uczyć o tym, co dzieje się na naszej planecie i snuć krytyczną refleksję o dotychczasowych stylach jej zamieszkiwania przez Homo sapiens, opartych na dewastacji, eksploatacji, wydobyciu i wyzysku. Degradacja środowiska nie pozostanie bez wpływu na moralność, wrażliwość i wyobraźnię najmłodszego pokolenia, co stanie się coraz bardziej odczuwalne przez nas wszystkich. Zadaniem szkoły jest wobec tego solidnie przygotować się na nieuniknione.

Zasady cytowania

Bała, A., Ochwat, M., & Skubała, P. (2024). Ku symbiocenowi. Przyszłość edukacji klimatycznej w polskiej szkole. No Limits, (1(9), 16–19. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/no_limits/article/view/17409

Nr 1(9) (2024)
Opublikowane: 2024-04-19


ISSN: 2719-2830
eISSN: 2719-2849

Wydawca
Uniwersytet Śląski w Katowicach | University of Silesia in Katowice

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.