Opublikowane: 2023-06-29

Scholē jako sposób uczenia się bycia człowiekiem w dobie internetu

Pavol Dancák Logo ORCID

Abstrakt

Artykuł oferuje krótką refleksję filozoficzną na temat scholē i człowieka w kontekście Internetu. Pierwsza część artykułu krótko wyjaśnia pilność problemów, które wynikają z szerokiego wykorzystania Internetu, takich jak uzależnienie od urządzeń cyfrowych, bycie stale podłączonym do Internetu i otrzymywanie nierzetelnych informacji. Druga część artykułu proponuje refleksję nad scholē (czasem wolnym) jako przestrzenią transcendencji, która jest bardzo ważnym atrybutem człowieka i która stanowi fundament naszej kultury. Scholē jest organicznym składnikiem kultury i edukacji, a czas wolny nie jest zaprzestaniem pracy, ale pracą innego rodzaju, pracą przywróconą do jej ludzkiego znaczenia, jako święto i festiwal. W podsumowaniu artykułu scholē dostarcza nam precyzyjnych i prawdziwych informacji o tym, czego zasadniczo potrzebuje osoba ludzka.

Słowa kluczowe:

Internet , scholē , leisure , paideia , transcendence

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Dancák, P. (2023). Scholē jako sposób uczenia się bycia człowiekiem w dobie internetu. Philosophy and Canon Law, 9(1), 1–12. https://doi.org/10.31261/PaCL.2023.09.1.03

Cited by / Share

Tom 9 Nr 1 (2023)
Opublikowane: 2024-03-27


ISSN: 2450-4955
eISSN: 2451-2141
Ikona DOI 10.31261/PaCL

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.