Apokryfy Nowego Testamentu, t. 1, cz. 2: Ewangelie apokryficzne. Św. Józef i św. Jan Chrzciciel. Męka i Zmartwychwstanie Jezusa. Wniebowzięcie Maryi, red. M. Starowieyski, Kraków 2017.
Aumont J., Marie M., Analiza filmu, Warszawa 2011.
Barron R., Ziarna słowa. Odnajdywanie Boga w kulturze, Poznań 2019.
Beskow P., Modern Mystifications of Jesus, w: The Blackwell Companion to Jesus, red. D. Burkett, Chichester 2011, s. 458–473.
Chudy W., Kłamstwo jako metoda. Esej o społeczeństwie i kłamstwie. 2, Warszawa 2007.
Chudy W., Społeczeństwo zakłamane. Esej o społeczeństwie i kłamstwie. 1, Warszawa 2007.
Dąbrowska D., Obrazy polskiego kleru we współczesnym filmie fabularnym – W imię… Szumowskiej i Kler Smarzowskiego, „Kultura – Media – Teologia” 2020, nr 42, s. 37-51.
DiPaolo M., Introduction: Authentic vs. Imperialist Christianity in Literature and Film, w: Godly Heretics. Essays on Alternative Christianity in Literature and Popular Culture, red. M. DiPaolo, Jefferson–London 2013, s. 1-24.
Evans O., New ways of looking: The case of Maren Ade, Valeska Grisebach and Małgorzata Szumowska, w: The Routledge companion to European cinema, red. G. Gergely, S. Hayward, London–New York 2022, s. 76-84.
Flesher P., Torry R., Filming Jesus: Between Authority and Heresy, „Journal of Religion & Film” 8 (2004), nr. 1.
Jan Paweł II, List Ojca Świętego Jana Pawła II do artystów, „L’Osservatore Romano” wyd. pol. 1999, nr 5/6.
Jaromin J., Między sacrum a profanum, czyli o manipulacji Biblią w filmie, w: Manipulacja Biblią, red. W.M. Stabryła, Tychy 2011, s. 105-121.
Kabiesz E., Kod da Vinci, w: Światowa encyklopedia filmu religijnego, red. M. Lis, A. Garbicz, Kraków 2007, s. 252n.
Kornacki K., Wizerunek Boga i zaświatów w kinie współczesnym, „Ethos” 2010, nr 89, s. 67-84.
Kucharczyk G., Antykatolicka propaganda w dobie europejskich „wojen o kulturę”. Wybrane przykłady, w: Dziennikarz między prawdą a kłamstwem. IV ogólnopolska konferencja, red. K. Nagrodzki, Łódź 2010, s. 50-79.
Lepa A., Świat manipulacji, Częstochowa 1997.
Lis M., Wykorzystywanie seksualne małoletnich przez duchownych w kinematografii: nierozpoznane znaki czasu, w: Wykorzystywanie seksualne osób małoletnich. Ujęcie interdyscyplinarne, cz. II, red. M. Cholewa, P. Studnicki, Kraków 2021, s. 233-259.
Marczak M., Apokryficzne figury Chrystusa we współczesnym polskim kinie, „Studia Kulturoznawcze” 2014, nr 2, s. 149-170.
Marczak M., Postać filmowa jako nośnik religijnego znaczenia: ekranowe obrazy osób konsekrowanych w polskim kinie i telewizji od 2000 roku w funkcji socjokulturowego przekazu na temat współczesnej religijności, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna” 12,2 (2016), s. 49-69.
Martynowicz D., Symbole w filmie W imię… Małgorzaty Szumowskiej w perspektywie interpretacji kerygmatycznej, „Analecta Cracoviensia” 2017, nr 49, s. 129-144.
Nichols T., The Death of Expertise. The Campaign against Established Knowledge and Why It Matters, New York 2017.
O’Brien C., Mary Magdalene. VII. Film, w: Encyclopedia of the Bible and Its Reception, Vol. 17, Berlin –Boston 2019, s. 1228-1232.
Piskorska A.M., Poświęcić niepewność – prolegomena do badań nad kinem postsekularnym, „Images” 2021, nr 39, s. 47-66.
Puzynina J., Słowo, wartość, kultura, Lublin 1997.
Urbanek B., Zeitgeist – współczesna mitologizacja Jezusa, w: Manipulacja Biblią, red. W.M. Stabryła, Tychy 2011, s. 123-153.
Uspienski L., Teologia ikony, Poznań 1993.
Zwierzchowski P., Bohater, który nie może umrzeć, w: Ekran, mit, rzeczywistość, red. W.J. Burszta, Warszawa 2003, s. 117-128.
Google Scholar