Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Tłum. W. Betkiewicz [et al.]. Warszawa 2008.
Google Scholar
Bieliński J., Tomczyńska A.: Etos nauki we współczesnej Polsce. „Nauka i Szkolnictwo Wyższe” 2019, nr 1—2 (53—54), s. 219—250. https://doi.org/10.14746//nisw.2019.1-2.7.
Google Scholar
Czakon T.: Etos nauki naukowców a etos nauki w kodeksach etycznych wyższych uczelni. „Analecta. Studia i Materiały z Dziejów Nauki” 2018, R. 27, z. 2 (53), s. 99—113.
Google Scholar
Dudek J.: Etos uniwersytetu a globalny kłopot z jego tożsamością. „Studies in Global Ethics and Global Education” 2017, no. 7, s. 24—42. http://sgege.aps.edu.pl/ [dostęp: 2.05.2019].
Google Scholar
Encyklopedia socjologii. Suplement. Kom. red. Z. Bokszański. Warszawa 2005.
Google Scholar
Feldy M.: Etos nauki a podejście do promocji nauki. „MINIB. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych” 2018, nr 2 (28), s. 67—98. https://doi.org/10.14611/minib.28.06.2018.04.
Google Scholar
Goćkowski J.: Ethos nauki i role uczonych. Kraków 1996.
Google Scholar
Goćkowski J.: Uniwersytet i tradycja w nauce. Kraków 1999.
Google Scholar
Grzesiak K.: Etos nauki — między klerkowskim a eksperckim modelem nauki. „Zeszyty Naukowe. Zbliżenia Cywilizacyjne” 2017, T. 13 (4), s. 64—76. https://doi.org/10.21784/ZC.2017.024.
Google Scholar
Krimsky S.: Nauka skorumpowana? O niejasnych związkach nauki i biznesu. Przeł. B. Biały. Warszawa 2006.
Google Scholar
Kwiek M.: Narodziny uniwersytetu z ducha nowoczesności. Uwagi o transformacjach instytucji w epoce globalnej. „Principia. Pisma Koncepcyjne z Filozofii i Socjologii Teoretycznej” 2004, T. 37—38, s. 45—60.
Google Scholar
Lekka-Kowalik A.: Uniwersytet jako firma usługowa — szansa czy klęska? „Ethos” 2009, vol. 85—86 (1—2), s. 52—69.
Google Scholar
[Lista uczelni wyłonionych w pierwszym konkursie programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Inicjatywa doskonałości — uczelnia badawcza”]. http://www.bip.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2019_10/6ce53b5cae3f256eb8095549c7fa71c4.pdf [dostęp: 18.04.2020].
Google Scholar
Merton R.K.: Teoria socjologiczna i struktura społeczna. Przeł. E. Morawska, J. Werenstein-Żuławski. Wstęp i red. nauk. J.J. Wiatr. Warszawa 1982.
Google Scholar
Readings B.: Uniwersytet w ruinie. Przekł. S. Stecko. Warszawa 2017.
Google Scholar
Rembierz M.: Uniwersytet — wolność — bezinteresowność. Tradycyjny etos i współczesne przemiany tożsamości uniwersytetu. „Pedagogika Szkoły Wyższej” 2015, nr 2, s. 11—48. https://doi.org/10.18276/psw.2015.2-01.
Google Scholar
Słownik socjologii i nauk społecznych. Red. G. Marshall. Red. nauk. pol. wyd. M. Tabin. Warszawa 2005.
Google Scholar
Szadkowski K.: Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym. Warszawa 2015.
Google Scholar
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. „Dziennik Ustaw” 2018, poz. 1668.
Google Scholar
Ziman J.M.: Is Science Losing Its Objectivity? „Nature” 1996, no. 382, s. 751—754. https://doi.org/10.1038/382751a0.
Google Scholar
Ziman J.M.: Real Science: What It Is, and What It Means. Cambridge—New York 2000.
Google Scholar