Opublikowane: 2022-10-18

Mediacja akademicka – konfrontacja teorii z uczelnianą praktyką

Paweł Czarnecki Logo ORCID

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu naukowego jest przedstawienie instytucji prawnej, którą jest obowiązująca od 1 października 2018 r., a wprowadzona do systemu prawa na podstawie przepisów ustawy z 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, mediacja prowadzona w postępowaniu dyscyplinarnym wobec nauczycieli akademickich (mediacja akademicka). W tekście zostaną zaprezentowane: pojęcie mediacji akademickiej, inicjowanie mediacji, zasady postępowania mediacyjnego, przebieg tego postępowania oraz postulaty mające na celu sprawne procedowanie na ten temat. Autor, odwołując się do wyników prowadzonych przez siebie badań naukowych, stawia tezę, że jeśli nie zmienią się przepisy dotyczące mediacji akademickiej oraz praktyka ich stosowania na uczelni, to mediacja nigdy nie będzie skutecznym instrumentem służącym rozwiązywaniu konfliktów na uczelni wyższej.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Czarnecki, Paweł. 2022. „Mediacja Akademicka – Konfrontacja Teorii Z Uczelnianą Praktyką”. Forum Polityki Kryminalnej, nr 2(4) (październik):1-22. https://doi.org/10.31261/FPK.2022.04.02.

Cited by / Share

Nr 2(4) (2022)
Opublikowane: 2023-03-27


eISSN: 2720-1589
Ikona DOI 10.31261/FPK

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.