Akademia Profesjonalnego Nauczyciela /Academy of a Professional Teacher/. Accessed 19 November 2015. Retrieved from http://apn.mscdn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id= 70&Itemid=104.
Google Scholar
Castells, M. (2008). Społeczeństwo sieci /Network Society/. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Doskonalenie w sieci /Improvement in the Net/. Accessed 15 November 2015. Retrieved from http:// www.doskonaleniewsieci.pl.
Google Scholar
Elsner, D. (2013). Sieci współpracy i samokształcenia. Teoria i praktyka /Collaboration and Self- Training Networks. Theory and Practice/. Warszawa: Wolters Kluwer.
Google Scholar
Eryomin, A. Ekologia informacji /Ecology of information/. Accessed 18 November 2015. Retrieved from http://www.ekologiainformacji.pl.
Google Scholar
Gadacz, T. Edukacja w pułapce /Education in a trap/. Accessed 15 November 2015. Retrieved from http://www.newsweek.pl/edukacja-ksztalcenie-powinno-rozwijac-intelekt-i-rozum,artykuly, 369536,1,z.html.
Google Scholar
Hajdukiewicz, M. (2012). Nauczyciele jako ucząca się społeczność zawodowa /Teachers as a learning professional community/. ORE Warszawa. Accessed 10 November 2015. Retrieved from http:// www.ore.edu.pl/strona-ore/index.php?option=com_phoca download&view=category&id=142: nauczyciele-jako-uczca-si-spoeczno-zawodowa&Itemid=1017.
Google Scholar
Issa, T., Isaias, P., & Kommers, P. (Eds.). (2016). Social Networking and Education Global Perspectives. Spring 2016.
Google Scholar
Kommers, P., Smyrnova-Trybulska, E., Morze, N., Noskova, T., Pavlova, T., & Yakovleva, O. (2014a). First Outcomes of WP2 Research Carried Out Within the Framework of the IRNet Project – International Research Network. In DIVAI 2014 – Distance Learning in Applied Informatics. Conference Proceedings, 5–7 May 2014. Milan Turčáni, Martin Drlík, Jozef Kapusta, Peter Švec (eds.), Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of Natural Sciences, Department of Informatics, Editors Nitra. 357–372.
Google Scholar
Kommers, P., Smyrnova-Trybulska, E., Morze, N., Noskova, T., Yakovleva, O., Pavlova, T., Drlík, M., Malach, J., Cubo, Delgado S., Pinto, P., Issa, Tomayess, & Issa, Theodora, (2014b): Contrastive analyses and evaluation of the ICT and e-learning competences in Australia, the Czech Republic, the Netherlands, Poland, Portugal, Russia, Slovakia, Spain and Ukraine within the framework of the IRNet international research network project. In E-learning and Intercultural Competences Development in Different Countries. E. Smyrnova-Trybulska (ed.). Katowice/Cieszyn: University of Silesia, Studio-Noa. 13–30.
Google Scholar
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. 1996. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wstęp do formu- łowania założeń polityki Państwa /The National Council for Radio and Television Broadcasting, Information Society in Poland, Introduction to Formulating the Assumptions of State Policy/. Warszawa.
Google Scholar
Łobejko, S. (2010). Przedsiębiorstwo sieciowe zmiany uwarunkowań i strategii w XXI wieku / Enterprise network conditions change and strategy in the XXI century. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
Google Scholar
Morbitzer, J. Od motyki do komputera, czyli droga do społeczeństwa informacyjnego /From a hoe to a computer – the way to information society/. Accessed 19 November 2015. Retrieved from http://www.wsp.krakow.pl/konspekt/konspekt8/morbitzer8.html.
Google Scholar
Morze, N., Varchenko, L., & Smyrnova-Trybulska, E. (2015). Ways of formation of effective stu- dents’ collaboration skills based upon the usage of WBT. International Journal of Web Based Communities 11(1). 25–41. DOI: 10.1504/IJWBC.2015.067085. Abstract retrieved from http:// www.inderscience.com /info/inarticletoc.php?jcode=ijwbc&year=2015&vol=11&issue=1.
Google Scholar
Mourshed, M. et al. (2012). Jak najlepiej doskonalone systemy szkolne na świecie stają się jeszcze lepsze / As most improved school systems in the world become even better. Fundacja CEO. Noskova, T., Pavlova, T., Yakovleva, O., Smyrnova-Trybulska, E., Švec, P., Drlík, M., Tomanová,
Google Scholar
J., & Cápay, M. (2015). Network Learning Community of Students – Knowledge-Sharing Opportunities for Professional Development. In Information and Communication Technology in Education (ICTE-2015), 15–17th September 2015, Conference Proceedings, K. Kostolanyova (Ed.), University of Ostrava, Roznov-pod-Rodnostem, 169–181. Retrieved from https://konfe- rence.osu.cz/icte/dokumenty/2015/ proceedingsICTE2015.pdf.
Google Scholar
Ośrodek Rozwoju Edukacji /The Centre for Development of Education/. Accessed 20.11.2015. Retrieved from http://www.ore.edu.pl/wspieranie.
Google Scholar
Smyrnova-Trybulska, E. (2009). O niektórych psychologiczno-pedagogicznych i organizacyjnych aspektach komunikowania się w zespole wirtualnym /On some psychological-pedagogical and organizational aspects of communication in a virtual team/. In A. Musioł (Ed.), Zbiór prac naukowych Komunikowanie się a jakość życia człowieka. Perspektywa pedagogiczna /A Collection of Scientific Works. Communication and the Quality of Human Life. A Pedagogical Perspective (pp. 54–66) . Racibórz: PWSZ w Raciborzu.
Google Scholar
Smyrnova-Trybulska, E. (2013a). E-learning & Lifelong Learning. University of Silesia, Studio-Noa. Smyrnova-Trybulska, E. (2013b). Systemowe podejście w zakresie informatycznego przygotowania nauczycieli /Systemic approach to teachers’ preparation in IT. Computer science in education/. In M. Sysło, A. Kwiatkowska (Eds.), Uczyć się, będąc połączonym. Informatyka w Edukacji / To Learn Online. Computer Science in Education/. Toruń.
Google Scholar
Smyrnova-Trybulska, E., & Krupa, K. (2014). Przestrzeń informacyjno-edukacyjna w Internecie gimnazjów powiatu cieszyńskiego, stan aktualny i perspektywy na przyszłość: raport z badań /The informational-educational space in the Internet of lower-secondary schools in Cieszyn County – the current state and the prospects: a research result/. In D. Morańska, K. Wójcik (Eds.), Multimedialny wymiar edukacji /The Multimedia Dimension of Education/. Wydawnictwo Naukowe, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Google Scholar
Smyrnova-Trybulska, E., Ogrodzka-Mazur, E., Gajdzica, A., Noskova, T., Pavlova, T., Yakovleva, O., Morze, N., Kommers, P., & Sekret, I. (2014). Research Instrument to Study Students’ Beliefs about eLearning, ICT, and Intercultural Development in their Educational Environment in the framework of the IRNet project. In K. Kostolanyova, J. Kapounova (Eds.), Information and Communication Technology in Education (ICTE-2014) Conference Proceedings, Roznov-pod- Rodnostem: University of Ostrava, 254–263. Retrieved from https://konference.osu.cz/icte/ dokumenty/ 2014/proceedingsICTE2014.pdf.
Google Scholar
Smyrnova-Trybulska, E. (2014). Some results of the research conducted at the University of Silesia in the framework of the international research network IRNet. In E. Smyrnova-Trybulska (Ed.), E-learning and Intercultural Competences Development in Different Countries (pp. 133–144). Katowice/Cieszyn: University of Silesia, Studio-Noa.
Google Scholar
Smyrnova-Trybulska, E., Cubo Delgado S., Pinto, P., & Malach, J. (2014). The general concept of analyses and implementation of the legal, ethical, human, technical and social factors of ICT and e-learning development in several European countries – international research network. In Innovations in higher education and dissemination of the initial results of the research on the law, ethical, human, technical, social factors of information-communication technology, e-learning and intercultural developments in deferent countries – June 25, 2014, International conference proceedings. Collection of Scholarly papers of Dniprodzerzhynsk State Technical University: Technical Sciences, section Education, A. P. Ogurtsov (Ed.). Publisher house: DSTU. – No. 1 (24) – 2014. 3–14.
Google Scholar
Stępka, P., & Konrad, S. (2009). Wykorzystanie analizy sieci społecznych (SNA) do budowy organizacji opartej na wiedzy /Application of SNA in building an organization based on know- ledge/. E-mentor, 1(28).
Google Scholar
The Oxford Dictionaries. Accessed 15 February 2016. Retrieved from http://www.oxforddictionaries. com/definition/ english/network.
Google Scholar
International Scientific Conference “Theoretical and practical aspects of distance learning” web-site, Cieszyn 2015, http://www.dlcc.us.edu.pl (Coordinator E. Smyrnova-Trybulska)
Google Scholar
Webster, F. (1995). Theories of the Information Society, L.N.Y., Routledge.
Google Scholar
Wenta, K. (2002). Samouctwo informacyjne nauczycieli /Information self-education of teachers/. In J. Migdałek, B. Kędzierska (Eds.), Informatyczne przygotowanie nauczycieli. Konkurencja edukacji informatycznej /Teachers’ preparation in IT. The Competition of IT Education/. Kraków. Wenta, K. (2002). Samouctwo informatyczne młodych nauczycieli akademickich /Self-education of Young Academics/. Toruń: Adam Marszałek.
Google Scholar
Wielki Słownik Języka Polskiego /The Great Dictionary of Polish/. Accessed 15 November 2015. Retrieved from http://wsjp.pl/index.php?pwh=0.
Google Scholar
Zacher, L. (1992). Społeczeństwo informacyjne. Aspekty techniczne, społeczne i polityczne /Infor- mation Society. Technical, Social and Political Aspects/. Warszawa: UMCS Transformacje.
Google Scholar
Żebrok, P. (2014). Przeciążenia informacyjne i komunikacyjne w organizacjach na przykładzie instytucji oświatowych /Information and communication overload in organizations – the case of educational institutions/. In A. Wziątek-Staśko (Ed.). Kapitał ludzki wobec wyzwań współczesności /Human Capital in the Face of Modern Challenges/. WSB Dąbrowa Górnicza.
Google Scholar
Żmijski, J. (2013). Sieć jako fenomen społeczny naszych czasów /Network as a social phenomenon of modern times/. In D. Elsner, Sieci współpracy i samokształcenia. Teoria i praktyka /Collabo- ration and Self-Training Networks. Theory and Practice/. Warszawa: Wolters Kluwer.
Google Scholar