Artykuł poświęcono rozpatrzeniu obecnych podejść do wykorzystywania informacyjno-komunikacyjnych
technologii w procesie kształcenia, działalności pozalekcyjnej oraz zarządzania na
poziomie regionalnym w celu podniesienia potencjału twórczego uczniów, nauczycieli i zarządców.
Opisano koncepcyjne podstawy tworzenia informacyjnej przestrzeni edukacyjnej regionu jako
platformy do wymiany informacji, osiągnięć i dokonań między pedagogami i zarządcami regionu.
Określono technologię realizacji treściowego i technologicznego składnika informacyjnego środowiska
edukacyjnego regionu oraz jego głównych składników funkcjonalnych. Zaproponowano model
skutecznego zarządzania instytucjami edukacyjnymi w formie jednolitego systemu gromadzenia,
przetwarzania oraz przechowywania ważnych informacji statystycznych i operacyjnych dotyczących
czynności prowadzonych w przedszkolach, w instytucjach edukacyjnych każdego szczebla i w
jednostkach samorządu terytorialnego ds. zarządzania edukacją (w okręgach i w miastach). Opisano
zintegrowane środki oraz technologie mające na celu zaspokojenie zarówno potrzeb uczniów, jak
i nauczycieli. Zaproponowano także model jednego centrum kontroli dla informacyjnej przestrzeni
edukacyjnej regionu, uwzględniający wsparcie w zakresie jego użytkowania i opracowywania.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Tom 1 Nr 2 (2015)
Opublikowane: 2015-06-13