Adamczyk-Garbowska M.: Pisarze z „innej” Europy – kilka uwag o recepcji literatury polsko-żydowskiej w Stanach Zjednoczonych. W: Literatura polsko-żydowska. Studia i szkice. Red. E. Prokop-Janiec, S. Żurek. Kraków 2011, s. 233–244.
Google Scholar
Adrabińska-Pacuła L., Hącia A., Malczewska J., Olech J.: Po polsku. Literatura, język, komunikacja. Podręcznik do języka polskiego dla gimnazjum. Klasa III. Warszawa 2011.
Google Scholar
Biedrzycki K.: Język polski w gimnazjum – wskazówki metodyczne. W: Podstawa programowa z komentarzami. T. 2: Język polski w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Warszawa 2009.
Google Scholar
Chemperek D., Kalbarczyk A., Trześniowski D.: Zrozumieć tekst – zrozumieć człowieka… Cz. 3. Warszawa 1999.
Google Scholar
Chmiel M., Herman W., Pomirska Z., Doroszewski P.: Słowa na czasie. Podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego. Język polski dla klasy trzeciej gimnazjum. Warszawa 2010.
Google Scholar
Detka J., Jas M., Zbróg P.: Przygoda z czytaniem. Podręcznik do kształcenia literacko-kulturowego. Klasa 3. Kielce 2011.
Google Scholar
Famulska-Ciesielska K.: Polacy, Żydzi, Izraelczycy. Tożsamość w literaturze polskiej w Izraelu. Toruń 2008.
Google Scholar
Fink I.: Elza. Trad. M. Wloch, L. Belleme. «Action» 1948, no 205.
Google Scholar
Fink I.: Podróż. Londyn 1990.
Google Scholar
Fink I.: Zabawa w klucz. „Od Nowa” 1962, nr 44, s. 6.
Google Scholar
Gombrowicz W.: Dziennik 1953–1956. Kraków 1986.
Google Scholar
Horwath E., Kiełb G.: Bliżej słowa. Podręcznik. Klasa 3. Warszawa 2010.
Google Scholar
Janion M.: Bohater, spisek, śmierć. Wykłady żydowskie. Warszawa 2009.
Google Scholar
Karolak S.: Doświadczenie Zagłady w literaturze polskiej 1947–1991. Kanon, który nie powstał. Poznań 2014.
Google Scholar
Kasperek A.: Badanie obecności literatury polskiej powstałej w Izraelu na lekcjach języka polskiego – uwagi badacza. W: Młoda dydaktyka polonistyczna. Red. M. Fota, A. Poręba, S.J. Żurek. Lublin 2014, s. 105–114.
Google Scholar
Kasperek A.: Kategoria Zagłady w szkolnym dyskursie polonistycznym po roku 2009 (na przykładzie prozy Idy Fink i Irit Amiel). Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem prof. dra hab. Sławomira Jacka Żurka (promotor) i dra Piotra Trojańskiego (promotor pomocniczy). Lublin 2017 (maszynopis).
Google Scholar
Kasperek A.: Opowiadania Idy Fink – nowość na lekcjach języka polskiego w gimnazjum. W: Auschwitz i Holokaust. Edukacja w szkole i w miejscu pamięci. Red. P. Trojański. Oświęcim 2014, s. 101–110.
Google Scholar
Löw R.: Znaki obecności. O polsko-hebrajskich i polsko-żydowskich związkach literackich. Kraków 1995.
Google Scholar
Łuczak A., Prylińska E.: Między nami. Podręcznik do gimnazjum. Język polski 2. Gdańsk 2010.
Google Scholar
Łuczak A., Prylińska E.: Między nami. Program nauczania języka polskiego dla trzeciego etapu edukacyjnego (klasy I–III gimnazjum). Gdańsk 2009.
Google Scholar
Pezda A.: Od 2015 roku matura będzie bez prezentacji. „Gazeta Wyborcza” z 28 czerwca 2012 r. Dostępne także w Internecie: https://wyborcza.pl/1,75398,12033129,MEN_oglasza_zasady_nowej_matury__Nie_bedzie_prezentacji.html [data dostępu: 24.04.2020].
Google Scholar
Podstawa programowa z komentarzami. T. 2: Język polski w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Warszawa 2009.
Google Scholar
Raport dotyczący wyników egzaminu maturalnego z języka polskiego przeprowadzonego w sesji wiosennej 2005 roku. Łódź 2005. Dostępne w Internecie: http://www.oke.lodz.pl/pobierz/matura/raporty/jezyk_polski.pdf [data dostępu: 24.04.2020].
Google Scholar
Reszka P.: Nowa nie taka straszna. „Gazeta Wyborcza” z 6 maja 2005 r. [dodatek: „Lublin”]. Dostępne także w Internecie: https://lublin.wyborcza.pl/lublin/1,48724,2692298.html [data dostępu: 24.04.2020].
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego. „Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej” 1999, nr 14, poz. 129.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. „Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej” 2012, poz. 977.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego. „Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej” 2016, poz. 2223.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia. „Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej” 2018, poz. 467.
Google Scholar
Rządca A.: Foto-Grafie. Fotografische Narrativität im Werk von Ida Fink. München 2012.
Google Scholar
Staniłko J.F.: Kanon poprawnie politycznych lektur. „Rzeczpospolita” z 22 stycznia 2009 r. Dostępne także w Internecie: https://www.rp.pl/artykul/251805-Kanonpoprawnie-politycznych-lektur.html [data dostępu: 24.04.2020].
Google Scholar
Wiśniewska K.M., AK: Łatwy egzamin z polskiego. „Gazeta Wyborcza” z 8 maja 2012 r. [dodatek: „Radom”], s. 27.
Google Scholar
Zubrzycki M.: „Potop” bezkonkurencyjny. „Rzeczpospolita” z 6 maja 2005 r., s. 2.
Google Scholar