Published: 2018-11-11

Reading and Memory Małgorzata Wójcik-Dudek: W(y)czytać Zagładę. Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2016, ss. 336.

Joanna Żygowska Logo ORCID
Section: Overviews and Commentaries
https://doi.org/10.31261/NoZ.2018.04.27

Abstract

The text is a critical review of Małgorzata Wójcik-Dudek’s W(y)czytać Zagładę. Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży. It refers to and briefly comments upon the issues tackled in the chapters of the book. The review analyses the book in terms of its way of describing contemporary texts on the Holocaust aimed at the fourth generation and deciphering the Shoah-related imagery; it also examines how the eponymous notions of reading (wyczytywanie) and loading (wczytywanie) of memory are realised in the book.

Keywords:

reading , memory , Shoah

Download files

Citation rules

Żygowska, J. (2018). Reading and Memory Małgorzata Wójcik-Dudek: W(y)czytać Zagładę. Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2016, ss. 336. Narracje O Zagładzie [Narrations of the Shoah], (4), 455–462. https://doi.org/10.31261/NoZ.2018.04.27

Cited by / Share

No. 4 (2018)
Published: 2019-12-08


ISSN: 2450-4424
eISSN: 2451-2133

Publisher
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.