Pubblicato: 2021-11-06

PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY METODY SYSTEMU STOPNI SZKOLENIOWO-WYCHOWAWCZYCH W PRACY WYCHOWAWCZEJ Z MINISTRANTAMI W UJĘCIU KS. FRANCISZKA BLACHNICKIEGO

Tomasz Przybyła

Abstract

Zwrócenie się ks. Franciszka Blachnickiego w stronę badań z zakresu współczesnej sobie psychologii zaowocowało z jednej strony zdobyciem solidnej naukowej podstawy dla tworzonego przez siebie systemu pracy formacyjnej z ministrantami, z drugiej zaś dało potwierdzenie słuszności kierunku poszukiwań skutecznej formy pracy wychowawczej, którą miała stać się metoda systemu stopni. Poprzez przeanalizowanie rozwoju podstawowych przejawów życia psychicznego dziecka w okresie preadolescencji, sięgnięcie do opracowań z zakresu psychologii wychowania oraz psychologii religii Blachnicki uzyskał przesłanki do sformułowania podstawowych zasad funkcjonowania duszpasterstwa służby ministrantów w Polsce.

Regole di citazione

Przybyła, T. (2021). PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY METODY SYSTEMU STOPNI SZKOLENIOWO-WYCHOWAWCZYCH W PRACY WYCHOWAWCZEJ Z MINISTRANTAMI W UJĘCIU KS. FRANCISZKA BLACHNICKIEGO. Studia Pastoralne, (17), 238–254. Recuperato da https://journals.us.edu.pl/index.php/sp/article/view/12598

N. 17 (2021)
Pubblicato: 2021-11-06


ISSN: 1734-4433
eISSN: 2956-624X

Editore
Uniwersytet Śląski w Katowicach

Questo sito utilizza i cookie per funzionare correttamente. Per usufruire appieno della piattaforma, accetta i cookie.