Asterhan, C. S. C., & Schwarz, B. B. (2010). Online moderation of synchronous argumentation. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 5(3), 259–282.
Google Scholar
Bonk, C., & Zhang, K. (2006). Introducing the R2D2 model: Online learning for the diverse learners of this world. Distance Education, 27(2), 249‒264.
Google Scholar
Fatima, P., & Hameed, M. (2020). Learner-Centred Language Learning Strategy in Digital Environment: Its Effect to Students’ Vocabulary, Collaboration and Independence, TESOL International Journal, 15(4), 61‒72.
Google Scholar
Godawa, G. (2020). Wymuszona konieczna niedogodność - zdalne nauczanie w sytuacji pandemii COVID-19 w refleksji rodziców. Konteksty Pedagogiczne, 2(15), 207‒225.
Google Scholar
Graham, C. R. (2006). Blended learning systems: definition, current trends, and future directions. In Curtis J. Bonk, & Ch. R. Graham (Eds.), The Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs (pp. 203‒210). San Francisco: Pfeiffer Publishing.
Google Scholar
Harasim, L. (2012). Learning theory and online technologies. New York: Routledge/Taylor & Francis.
Google Scholar
Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Warszawa: W. A. B.
Google Scholar
Jin, L., & Xu, Y., Deifell, E., Angus, K. (2021). Emergency Remote Language Teaching and U.S.-Based College-Level World Language Educators’ Intention to Adopt Online Teaching in Postpandemic Times. The Modern Language Journal, 105(2), 412‒434.
Google Scholar
Lehman, R. M., & Conceição, S.C.O. (2010). Creating a sense of presence in online teaching: How to “be there” for distance learners. San Francisco: JosseyBass.
Google Scholar
Makarova, E., & Makarova, E. (2021). Blending pedagogy and digital technology to transform educational environment. International Journal of Cognitive Research in Science Engineering and Education, 6(2), 57‒65.
Google Scholar
Malik, M., & Fatima, G, (2017). E-Learning: Students’ Perspectives about Asynchronous and Synchronous Resources at Higher Education Level. Bulletin of Education and Research, 39(2), 183‒195.
Google Scholar
Ministerstwo Edukacji Narodowej (2020). Kształcenie na odległość. Poradnik dla szkół https://dokumenty.men.gov.pl/Ksztalcenie_na_odleglosc_%E2%80%93_poradnik_dla_szkol [Ministry of Education (2020). Distance Learning. Handbook for Schools] https://dokumenty.men.gov.pl/Ksztalcenie_na_odleglosc_%E2%80%93_poradnik_dla_szkol
Google Scholar
Rao, M. S. 2010. Soft skills. Enhancing employability. Connecting campus with corporate. New Delhi: I.K. International Publishing House.
Google Scholar
Roblyer, M.D., & Edwards, J, Havriluk, M, A. (2000). Integrating educational technology into teaching. New Jersey: Prentice Hall.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki [Ordinance of the Minister of National Education and Sport of 9 April 2002 on the Conditions for Innovative and Experimental Activities by Public Schools and Institutions]. https://www.portaloswiatowy.pl/ksztalcenie-i-wychowanie/rozporzadzenie-ministra-edukacjinarodowej-i-sportu-z-9-kwietnia-2002-r.-w-sprawie-warunkow-prowadzenia-dzialalnosciinnowacyjnej-i-eksperymentalnej-przez-publiczne-szkoly-i-placowki.-dz.u.-z-2002-r.-nr-56-poz.-506-11189.html
Google Scholar
Rozporządzenie MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. [Ordinance of the Ministry of Education of 20 March 2020 on Special Solutions in the Period of Temporary Limitation of the Functioning of Units of the Educational System in Connection with Preventing, Counteracting and Combating COVID-19] https://kuratorium.katowice.pl/wp-content/uploads/2020/03/rozporzadzenie-wsprawie-szczegolnych-rozwiazan-ar_t.-30c.pdf
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. [Ordinance of the Minister of Health of 20 March 2020 on the Announcement of the State of the Epidemic on the Territory of the Republic of Poland] https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/ogloszenie-na-obszarze-rzeczypospolitejpolskiej-stanu-epidemii-18972567
Google Scholar
Smal, T. (2009). Nauczanie na odległość (e-learning). ZeszTaplin, R. H., Kerr, R., & Brown, A. M. (2013). Who pays for blended learning? A cost–benefit analysis. The Internet and Higher Education, 18, 61–68.
Google Scholar
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe [Act of 14 December 2016. Educational Law], art. 1, p. 18 (Dz.U. z 2019 r. poz. 1148).
Google Scholar
Wedeł-Domaradzka, A. & Raczyńska, A. (2013). Jak skutecznie prowadzić zajęcia na platformie edukacyjnej? Poradnik. Warszawa: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej.
Google Scholar
Wysocka, M.S. (2012). The role of soft-skills in FL learning, Linguistica Silesiana 33, 257‒268.
Google Scholar
Young, J. R. (2011). College presidents are bullish on online education but face a skeptical public. The Chronicle of Higher Education. http://chronicle.com/article/College-Presidents-Are-Bullish/128814/yty Naukowe WSOW, 3(153), 105–114.
Google Scholar