Opublikowane: 2021-12-31

Nauka na odległość w polskich szkołach w okresie lockdownu: sukcesy i porażki w doświadczeniach nauczycieli języka angielskiego jako obcego

Marzena Wysocka-Narewska Logo ORCID

Abstrakt

Celem podjętych badań kwestionariuszowych jest rozeznanie w sytuacji, w jakiej znaleźli się nauczyciele pracujący w polskich szkołach w okresie lockdownu. Chodzi o nauczycieli języka angielskiego jako obcego pracujących z młodzieżą licealną i szeroko rozumianą naukę na odległość. W badaniu wzięło udział 9 nauczycieli z trzech szkół (I, II i III LO w Będzinie). Zakres pytań, na które odpowiedzieli za pośrednictwem ankiety dotyczył dwu obszarów – organizacji i zarządzania klasą oraz realizacji materiału językowego podczas lekcji online. Ankietowani, oprócz swych sukcesów przedstawili również trudności w pracy, z którymi borykają się na co dzień. W celu zaradzenia problemom nauczycieli Autorka prezentuje kilka z możliwych rozwiązań, takich jak rozwój osobowy (poprzez np. umiejętności miękkie), udział w kursach obsługi aplikacji internetowej, z której korzystają czy dyskusje na forach.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wysocka-Narewska, M. (2021). Nauka na odległość w polskich szkołach w okresie lockdownu: sukcesy i porażki w doświadczeniach nauczycieli języka angielskiego jako obcego. International Journal of Research in E-Learning, 7(2), 1–15. https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.2.06

Cited by / Share

Tom 7 Nr 2 (2021)
Opublikowane: 2022-02-21


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.