Baron-Polańczyk, E. (2013). Reasons for the use and non-use of ICT in teachers’ professional practice (in the light of own research). In: E. Baron-Polańczyk (Ed.), ICT in educational design. Processes, materials, resources, vol. 5 (pp. 15–55). Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Baron-Polańczyk, E. (2015). Hierarchia ważności działań nauczycieli w wybranych obszarach ICT (raport z badań). Edukacja Ustawiczna Dorosłych / Polish Journal of Continuing Education, 1, 103–111.
Bernaciak, A. (2004). Ochrona środowiska w praktyce. Aspekty ekonomiczno-prawne. Poznań: SORUS.
Bławat, A. (1995). Antypedagogika. Postmodernistyczne zakwestionowanie wychowania. /Anti- pedagogy. Postmodern challenge to education/. In: Z. Sareło (Ed.), Postmodernizm. Wyzwanie dla chrześcijaństwa (pp. 40–51). Poznań: Pallottinum.
Braun-Gałkowska, M. (2003). Oddziaływanie Internetu na psychikę dzieci i młodzieży /Psychological impact of the Internet on children and youth/. Edukacja Medialna, 3, 13–20.
Day, Ch. (2004). Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie /Professional development of the teacher. Lifelong learning/. Trans. J. Michalak. Gdańsk: GWP.
Hamala, M. (2013). Technologia informacyjna jako nowoczesne narzędzie komunikacji z otoczeniem
/IT as a modern tool of communication with one’s surroundings/. Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne, 2, 81–94.
Ingarden, R. (1972). Książeczka o człowieku /A book about a man/. Kraków: Impuls.
Jan Paweł II. (1997). Przemówienie do młodzieży akademickiej zgromadzonej przed kościołem św. Anny /Speech to the academic youth gathered in front of the church of St. Anna/ Warszawa 03.06.1979. In: Jan Paweł II, Pielgrzymki do ojczyzny 1979, 1983, 1991, 1995, 1997. Przemówienia, homilie. Kraków: Znak.
Juszczyk, S. (2000). Człowiek w świecie elektronicznych mediów – szanse i zagrożenia (o problemach tworzącego się społeczeństwa informacyjnego) /Man in the world of electronic media – opportunities and threats (about the problems of the emerging information society)/. Katowice: University of Silesia Press.
Karkowska, M. (2007). Socjologia wychowania /Sociology of education/. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.
Langiewicz, M. (2002). Katolicka myśl ekofilozoficzna. Ateneum Kapłańskie, 3, 517–535.
Michalik, J. (2002). Chrześcijańska odpowiedzialność za ziemię. Refleksje o ekologii /Christian responsibility for the earth. Reflections on ecology/. Ateneum Kapłańskie, 3, 443–449.
Mizińska, J. (1993). Postęp i okrucieństwo /Progress and cruelty/. In: S. Kyć (Ed.), Humanizm ekologiczny, vol. 2 (pp. 153–167). Lublin: Politechnika Lubelska.
Nawroczyński, B. (1987). Przymuszać czy wyzwalać? /To coerce or to free?/. In: B. Nawroczyński, Dzieła wybrane, vol. 1 (pp. 172–188). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Noga, H. (2006). Wybrane aspekty edukacji informatycznej dzieci i młodzieży /Selected aspects of IT education for children and youth/. Technika – Informatyka – Edukacja. Teoretyczne i praktyczne podstawy edukacji informatycznej, 6, 111–116.
Nowakowska-Buryła, I. (2003). Postawy dzieci wobec mediów /Attitudes of children towards the media/. Edukacja Medialna, 1, 31–35.
Perzycka, E. (2008). Struktura i dynamika kompetencji informacyjnych nauczyciela w społeczeństwie sieciowym /Structure and dynamics of the teacher’s information competences in the network society/. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
Próchnicka, M. (2007). Information literacy. Nowa sztuka wyzwolona XXI wieku. /New liberated art of the 21st century/. In: J. Dzieniawkoska (Ed.), Książka, biblioteka, informacja: między podziałami a wspólnotą (pp. 433–445). Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.
Przelaskowski, A. (2011). Techniki multimedialne /Multimedia techniques/. Warszawa: PWOKNO. Pugacewicz, I. (2009). Tamara Erickson: Plugged in. The Generation Y guide to thriving at work.
Massachusetts 2008. Przegląd Biblioteczny, 4, 527–532.
Siemieniecki, B. (2007). Technologia informacyjna w polskiej edukacji /Information technology in Polish education/. Toruń: Wydawnictwo A. Marszałek.
Smyrnova-Trybulska, E. & Żebrok, P. (2015). On networking. The analysis of selected aspects. International Journal of Research in E-learning, 1(2), 47–69.
Smyrnova-Trybulska, E. (2017). Networking is one of the effectiveness from of the international research. Some aspects. Open Educational E-environment of Modern University, 3, 130–139.
Świerszcz, K. (2007). Destrukcyjność laickiego wychowania w świetle współczesnych ideologii /The destructive nature of secular upbringing in the light of contemporary ideologies/. Communio, 3, 13–18.
Tyburski, W., Wachowiak, A., & Wiśniewski, R. (2002). Historia filozofii i etyki dla współczesności. 3rd ed. Toruń: Wydawnictwo Dom Organizatora.
Google Scholar