Опубликовано: 2018-02-01

Internet – w kontekście edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju

Natalia Maria Ruman Logo ORCID

Аннотация

Żyjemy w czasach zdominowanych przez media, które mają wpływ praktycznie na każdą sferę
naszego życia. W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie edukację szkolną bez wykorzystania
nowoczesnych technologii, takich jak komputery czy internet. W kontekście kryzysu ekologicznego
i szeregu zagrożeń z tym związanych, jakie niesie ze sobą współczesna cywilizacja, w tym między
innymi zagrożeń konformizmu czy materializmu, należy przedstawić szereg działań podejmowanych
w edukacji, które mają pomagać dzieciom i ich rodzicom przeciwstawiać się zagrożeniom współczesności.
Internet dzisiaj staje się dobrym narzędziem do eksploatowania informacji.
Artykuł zawiera rozważania teoretyczne na temat istotnych problemów współczesnej cywilizacji
i edukacji człowieka, czyli zagadnień dotyczących ekologii, wykorzystania nowoczesnych technologii
i komunikacji. Autorka skupia uwagę czytelnika na ważnych wartościach w edukacji na rzecz
zrównoważonego rozwoju.
Dzisiejsza młodzież bardzo potrzebuje pomocy, stąd koncepcja modelu edukacji na rzecz zrównoważonego
rozwoju jest niezwykle aktualna, potrzebna i pożądana. Koncepcja ta określona jest
jako proces cierpliwego budowania wnętrza wychowanka poprzez przekazywanie wartości, które
są dorobkiem kultury.
Człowiek tylko w kulturze może żyć życiem prawdziwie ludzkim. Dążymy do prawdy, gdyż
chcemy stworzyć wspólnotę i właśnie interaktywność daje szansę uczestnictwa i realizowania wspólnoty.
Wbrew pesymistycznej wizji, że człowiek podda się maszynie, dochodzimy do wniosku, że
internet daje środowisko możliwości integrowania społeczeństw. Jest to narzędzie – ale nie gwarant.
Jeśli rozpoznamy dobrze internet, to może być dla nas nadzieja.

Скачать файлы

Правила цитирования

Ruman, N. M. (2018). Internet – w kontekście edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. International Journal of Research in E-Learning, 4(2), 107–123. извлечено от https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8363

Том 4 № 2 (2018)
Опубликовано: 2018-06-03


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Издатель
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Этот сайт использует файлы cookie для правильной работы. Чтобы воспользоваться всеми функциями портала, примите файлы cookie.