Opublikowane: 2024-06-11

Zrozumienie i poziom pewności e-tutorów w korzystaniu z technologicznego modelu wiedzy pedagogicznej w otwartym e-learningu na odległość

Mpipo Zipporah Sedio Logo ORCID

Abstrakt

Artykuł miał na celu zbadanie perspektyw e-tutorów dotyczących znaczenia Wiedzy Technologiczno-Pedagogicznej (TPK) w Instytucji Kształcenia na Odległość (ODL). W artykule zastosowano metodę ankiety ilościowej, aby umożliwić studentom wyrażenie swoich opinii na temat tego, jak e-tutorzy wykorzystują swoją wiedzę fachową do przekazywania wiedzy. Badanie obejmuje 350 studentów zapisanych na moduł. Jego celem było uzyskanie wglądu, przy użyciu analizy ilościowej, w techniki stosowane przez e-tutorów w dostarczaniu treści. Podczas przekazywania treści e-tutorzy dostarczali wyjaśnień i wsparcia dla różnych punktów widzenia, uwzględniając opinie studentów na temat wyboru, wykonania i ogólnego wpływu metod nauczania. Zebrane dane zostały uporządkowane i przedstawione w tabelach. E-tutorzy podkreślali wykorzystanie TPK w celu wspierania i ulepszania działań studentów online. W związku z tym stwierdzono, że konstruktywizm może pomóc w włączeniu ram TPK, co z kolei zwiększa zrozumienie procesu projektowania instrukcji przez studentów. Jednak badanie wykazało brak zrozumienia wśród e-tutorów koncepcji TPK w odniesieniu do projektowania programu nauczania.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sedio, M. Z. (2024). Zrozumienie i poziom pewności e-tutorów w korzystaniu z technologicznego modelu wiedzy pedagogicznej w otwartym e-learningu na odległość. International Journal of Research in E-Learning, 10(1), 1–18. https://doi.org/10.31261/IJREL.2024.10.1.08

Cited by / Share

Tom 10 Nr 1 (2024)
Opublikowane: 2024-06-28


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.