##plugins.themes.libcom.datePublished##: 2017-02-01

Szkolenia z zarządzania infrastrukturą IT w instytucji edukacyjnej skierowane do specjalistów w zakresie e-learningu

Nataliia Morze , Iryna Vorotnykova , Rusudan Makhachashvili

Abstrakt

Artykuł omawia możliwość zorganizowania szkolenia specjalistów w zakresie e-learningu, którzy mogliby zarządzać infrastrukturą IT w instytucji edukacyjnej. Porusza zagadnienia związane z rozwijaniem umiejętności uczenia się przez całe życie, kompetencji zawodowych oraz umiejętności miękkich i innych. Kurs taki powinien obejmować następującą tematykę: polityka związana z wprowadzaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w instytucjach edukacyjnych i in-frastrukturach IT, program budowania infrastruktury IT i jej rozwiązania techniczne w instytucjach edukacyjnych, usługi w chmurze dla instytucji edukacyjnych. Mógłby to być kurs online zawierający materiały i zadania kształcące umiejętność uczenia się przez całe życie (dot. komunikacji w języku ojczystym, komunikacji w językach obcych, wiedzy matematycznej, wiedzy ogólnej w zakresie nauk ścisłych, umiejętności używania mediów cyfrowych, szkolenia na temat sposobów zdobywania wiedzy, kompetencji społecznych i obywatelskich, podejścia praktycznego i zachowania aktywnego, świadomości kulturowej i wyrażania siebie) oraz umiejętności zawodowych (edukacyjnych, tech-nicznych, menadżerskich i projektowych). W artykule została pokazana możliwość stworzenia zadań kształcących różne kompetencje, jakimi muszą wykazywać się specjaliści w zakresie e-learningu, potwierdzona przez osiągnięcia edukacyjne 94 studentów uczących się w pełnym i niepełnym wy-miarze. Zostały przeanalizowane umiejętności miękkie zdobyte przez studentów (elastyczność, praca zespołowa, zdolności przywódcze, kompetencje społeczne i towarzyskie, kreatywność).

##plugins.themes.libcom.download_files##

##plugins.themes.libcom.cit_rules##

Morze, N., Vorotnykova, I., & Makhachashvili, R. (2017). Szkolenia z zarządzania infrastrukturą IT w instytucji edukacyjnej skierowane do specjalistów w zakresie e-learningu. International Journal of Research in E-Learning, 3(1), 11–26. Získáno z https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8392

IJREL 3(1) 2017

Vol 3 No 1 (2017)
##plugins.themes.libcom.datePublished##: 2017-01-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Vydavatel
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##