Opublikowane: 2015-02-02

The Development of Student Key Competencies while Studying Computer Science in Secondary School

Taisiia Mukii Logo ORCID

Abstrakt

W artykule przedstawione zostały: kluczowe kompetencje XXI wieku w kontekście przejścia
do nowego humanistycznego paradygmatu kształcenia oraz wyniki PISA ???????????????? w badaniu „Creative
Problem Solving” (kreatywne rozwiązywanie problemów). Analizie poddano sprzeczności między
tradycyjnymi umiejętnościami absolwenta szkoły i kompetencjami oczekiwanymi/potrzebnymi
w XXI wieku. Omawia się także sprzeczności pomiędzy społeczną potrzebą w zakresie osób o wysoko
rozwiniętym potencjale intelektualnym, duchowym i moralnym a niewystarczającym rozwojem
teoretycznych i metodologicznych podstaw doskonalenia kluczowych kompetencji uczniów oraz
pomiędzy tradycyjnymi metodami nauczania informatyki a potrzebą rozwiązywania problemów
procesu kształcenia podczas wykorzystywania ICT (TIK). W artykule zrelacjonowano wyniki stosowania
metod nauczania informatyki opartego za zasadach humanistycznej pedagogiki. W rezultacie
udowodniona została jej efektywność.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mukii, T. (2015). The Development of Student Key Competencies while Studying Computer Science in Secondary School. International Journal of Research in E-Learning, 1(2), 106–120. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8444

IJREL 1(2) 2015

Tom 1 Nr 2 (2015)
Opublikowane: 2015-06-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.