Opublikowane: 2018-02-01

Nowe technologie w szkole polskiej: rzeczywistość i perspektywy rozwoju

Barbara Grabowska Logo ORCID , Łukasz Kwadrans Logo ORCID

Abstrakt

Tekst prezentuje krótki przegląd działalności polskiego Ministerstwa Edukacji Narodowej w ciągu ostatnich dwunastu lat. Szczególna uwaga poświęcona zostaje działaniom, które są rezulta-tem planowanych i już wprowadzonych reform w polskich szkołach w celu poprawy ich zdolności do współzawodnictwa z innymi szkołami, a także wykonania praktycznych kroków w kierunku nauczania umiejętności praktycznych, a nie prostego przekazywania wiedzy teoretycznej z zakresu nowych technologii, wykorzystania narzędzi ICT jako pomocy dydaktycznych, dostępu do Internetu, bezpieczeństwa w sieci elektronicznych podręczników oraz projektów współpracy międzynarodowej, takich jak eTweening. Artykuł może stać się punktem odniesienia dla porównania z działaniami podejmowanymi w tym zakresie przez rządy innych krajów. Liczby przytoczone w artykule dajątylko ogólne pojęcie o tym, jak wiele wyzwań staje przed rządzącymi, systemem finansowania edukacji oraz Ministerstwem Edukacji Narodowej. Szkoła nie ma obowiązku zachęcać uczniów do wykorzystywania Internetu i multimediów, ale powinna nauczać, jak ich świadomie i bezpiecznie używać, aby uczniowie rozwinęli się jako osoby oraz zwiększyli swoje kwalifikacje i kompetencje.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Grabowska, B., & Kwadrans, Łukasz. (2018). Nowe technologie w szkole polskiej: rzeczywistość i perspektywy rozwoju. International Journal of Research in E-Learning, 4(1), 44–56. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8340

IJREL 4(1) 2018

Tom 4 Nr 1 (2018)
Opublikowane: 2018-01-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.