Opublikowane: 2015-02-02

Discussion Papers on the Topic of More Adequate and Effective ICT Tools Category: Tools for Making Didactic Videos

Eugenia Smyrnova-Trybulska Logo ORCID , Ewa Ogrodzka-Mazur Logo ORCID , Anna Szafrańska-Gajdzica Logo ORCID , Martin Drlik Logo ORCID , Martin Capay Logo ORCID , Julia Tomanova Logo ORCID , Peter Śvec Logo ORCID , Natalia Morze Logo ORCID , Rusudan Makhachashvili Logo ORCID , Tomayess Issa Logo ORCID , Theodora Issa Logo ORCID , Maryna Romanyukha Logo ORCID , Mykoła Nakazny Logo ORCID , Ludmyla Sorokina

Abstrakt

Niniejszy artykuł opisuje niektóre wstępne wyniki wdrożenia pakietu roboczego nr 4 „Wybór
i testowanie nowych narzędzi informatycznych” w ramach międzynarodowej sieci badawczej IRNet
i badaczy z partnerskich instytucji z Polski, Słowacji, Ukrainy i Australii. Wyniki te dotyczą analizy
i badania określonych kategorii narzędzi ICT (TIK) do tworzenia filmików dydaktycznych. Cały
pakiet został podzielony na pięć głównych etapów (1-5). Multimedia w nauczaniu odrywają ważną
rolę, umożliwiają stosowanie różnorodnych form prezentacji informacji, które można wykorzystywać
jednocześnie. Kombinacja tekstu, dźwięku, obrazów, animacji, filmików oraz hiperłączy posiada
zaletę polegającą na korzystaniu z obydwu głównych kanałów – kanału wizualnego i werbalnego
– dla dokonywania efektywnych prezentacji i wideo. W artykule tym przedstawiono także cechy
efektywnego filmu dydaktycznego oraz przykłady programów komputerowych, które mogą być
wykorzystywane w tym celu. Autorzy zaprezentowali ranking narzędzi ICT (TIK) oparty na ocenie
jakościowej i ilościowej oraz pewne rekomendacje w zakresie cech dobrego filmu dydaktycznego.
Przeanalizowali błędy, które są często popełniane przez użytkowników podczas tworzenia filmików
dydaktycznych.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Smyrnova-Trybulska, E., Ogrodzka-Mazur, E., Szafrańska-Gajdzica, A., Drlik, M., Capay, M., Tomanova, J., … Sorokina, L. (2015). Discussion Papers on the Topic of More Adequate and Effective ICT Tools Category: Tools for Making Didactic Videos. International Journal of Research in E-Learning, 1(2), 11–30. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8436

IJREL 1(2) 2015

Tom 1 Nr 2 (2015)
Opublikowane: 2015-06-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.