Opublikowane: 2022-06-25

Wpływ wsparcia na jakość zajęć online z języków obcych na Politechnice Gdańskiej w czasie pandemii COVID-19

Iwona Mokwa-Tarnowska Logo ORCID , Viviana Tarnowska Logo ORCID

Abstrakt

Pandemia COVID-19 spowodowała znaczne zaburzenia w zaplanowanym procesie dydaktycznym. Aby zaadaptować się do nowych warunków, nauczyciele akademiccy musieli natychmiast zrestrukturyzować swoje programy nauczania. Nie wszyscy jednak posiadali wystarczające umiejętności do prowadzenia zajęć online. Nie było czasu na to, aby mniej wykwalifikowani mogli zwiększyć swoje kompetencje poprzez wsparcie wyprzedzające, ani na to, aby mogli samodzielnie pokierować swoim kształceniem. Żeby jednak być w stanie stworzyć zajęcia w środowisku internetowym, spełniające potrzeby studentów uczących się języka obcego, nauczyciele potrzebowali wsparcia, zarówno ogólnego, jak i specyficznego. Pierwsze odnosi się do aspektu technologicznego, to znaczy jest związane z funkcjonalnościami dostępnych narzędzi i afordancjami, na jakie pozwalają. Drugie dostarczane jest przez strukturę kursu, materiał edukacyjny, nauczycieli i samych studentów. Dzięki intensywnemu wsparciu reaktywnemu, którego udzielili certyfikowani współpracownicy z Zespołu E-learningowego, wszyscy nauczyciele języków obcych Politechniki Gdańskiej byli w stanie stworzyć aktywizujące środowisko edukacyjne online. Wnioski zaprezentowane w artykule są wynikiem badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych na Politechnice Gdańskiej w latach 2020 i 2021.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mokwa-Tarnowska, I., & Tarnowska, V. (2022). Wpływ wsparcia na jakość zajęć online z języków obcych na Politechnice Gdańskiej w czasie pandemii COVID-19. International Journal of Research in E-Learning, 8(1), 1–24. https://doi.org/10.31261/IJREL.2022.8.1.04

Cited by / Share

Tom 8 Nr 1 (2022)
Opublikowane: 2022-09-15


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.