Opublikowane: 2022-06-25

Edukacja zdalna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna na przykładzie miasta Gliwice

Anida Szafrańska Logo ORCID

Abstrakt

W trakcie pandemii COVID-19 uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniowie z niepełnosprawnością, znaleźli się w szczególnie trudnej sytuacji. Niepokój budziła organizacja zdalnej edukacji dla tej grupy uczniów, realizacja wobec nich zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz efektywne wykorzystanie zaleceń zawartych w dokumentach (opiniach, orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnych programach edukacyjno - terapeutycznych). Okres pandemii i zamknięcia szkół postawił przed nauczycielami nowe wyzwania organizacji kształcenia tej grupy uczniów i zaspokojenia ich specjalnych i specyficznych potrzeb edukacyjnych w formule online. Prezentowane w artykule analizy odnoszą się do organizacji edukacji zdalnej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (spe) oraz organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szafrańska, A. (2022). Edukacja zdalna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna na przykładzie miasta Gliwice. International Journal of Research in E-Learning, 8(1), 1–28. https://doi.org/10.31261/IJREL.2022.8.1.06

Cited by / Share

Tom 8 Nr 1 (2022)
Opublikowane: 2022-09-15


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.