Opublikowane: 2021-06-29

Metodologia wykorzystania technologii rozszerzonej rzeczywistości w szkoleniu przyszłych nauczycieli informatyki

Nadiia Balyk Logo ORCID , Inna Grod Logo ORCID , Yaroslav Vasylenko Logo ORCID , Galyna Shmyger Logo ORCID , Vasyl Oleksiuk Logo ORCID

Abstrakt

Artykuł zawiera przegląd koncepcji rozszerzonej rzeczywistości. Na podstawie analizy literatury autorzy twierdzą, że technologia rzeczywistości rozszerzonej wzbogaca ludzkie doznania o dane cyfrowe. Wprowadzenie aplikacji i usług rzeczywistości rozszerzonej daje szansę na zwiększenie realizmu badań; dostarcza wrażeń emocjonalnych i poznawczych. Może więc być skutecznym narzędziem do organizacji nauki w szkołach i na uczelniach.

Technologie rzeczywistości rozszerzonej mogą być również interesujące jako przedmiot badań. Dlatego naukowcy muszą zaprojektować, opracować i przetestować odpowiednie metodologie.

Autorzy artykułu przeanalizowali kilka platform do tworzenia aplikacji rozszerzonej rzeczywistości. Wśród nich wybrano Unity, Vuforia i 3d-Studio. Korzystając z nich, autorzy opracowali fragment treści kształcenia zawierający instrukcje tworzenia aplikacji rozszerzonej rzeczywistości. Artykuł zawiera relację autora z procesu kształcenia przyszłych nauczycieli informatyki na Narodowym Uniwersytecie Pedagogicznym im. Włodzimierza Hnatiuka w Tarnopolu (Ukraina). Na podstawie badania autorzy twierdzą, że studenci wykazywali duże zainteresowanie technologiami rozszerzonej rzeczywistości i treścią ich szkoleń.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Balyk, N., Grod, I., Vasylenko, Y., Shmyger, G., & Oleksiuk, V. (2021). Metodologia wykorzystania technologii rozszerzonej rzeczywistości w szkoleniu przyszłych nauczycieli informatyki. International Journal of Research in E-Learning, 7(1), 1–20. https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.1.05

Cited by / Share

Tom 7 Nr 1 (2021)
Opublikowane: 2021-11-24


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.