Opublikowane: 2021-06-24

Visual Literacy as a Dimension of the Young Generation’s Cultural Capital – Comparative Research

Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska Logo ORCID

Abstrakt

Przedmiotem badań przedstawionych w artykule, związanych z visual literacy, jest określenie zakresu i jakości zjawiska porozumiewania się w obszarze komunikacji symbolicznej. Uwzględniono indywidualne dyspozycje użytkowników informacji, tworząc zbiór zachowań i reakcji, poglądów i koncepcji, osobistych przekonań i skłonności, które determinują sposób życia i myślenia – tzw. Habitus wg Pierre’a Bourdieu. Celem było stworzenie charakterystyki badanych przedstawicieli młodego pokolenia i określenie ich predyspozycji do symbolizowania (poszukiwania odniesień). Badania przeprowadzone zostały na dwóch porównawczych populacjach z Polski i Włoch w celu uzyskania odpowiedzi na pytanie o jakość współczesnej komunikacji wizualnej i predyspozycje użytkowników informacji do wizualizacji oraz o ich kondycję adaptacyjną do wizualnej formy ekspresji. Badania wychodzą naprzeciw zapotrzebowaniu edukacyjnemu na nowoczesną formę edukacji, uwzględniającą współczesne informacyjne środowisko życia i medialne zanurzenie w wizualnej rzeczywistości uczestników procesu edukacji.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wieczorek-Tomaszewska, M. (2021). Visual Literacy as a Dimension of the Young Generation’s Cultural Capital – Comparative Research. International Journal of Research in E-Learning, 7(1), 1–30. https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.1.10

Cited by / Share

Tom 7 Nr 1 (2021)
Opublikowane: 2021-11-24


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.