Opublikowane: 2021-06-24

Wiedza oparta na technologiach w chmurze i glokalne dylematy w szkolnictwie wyższym

Nuno Silva Logo ORCID , Isabel Alvarez Logo ORCID

Abstrakt

We współczesnych czasach dostrzega się potencjał systemów przetwarzania w chmurze jako narzędzi wspierających tworzenie, przechowywanie i udostępnianie wiedzy w kontekście szkolnictwa wyższego, podobnie jak uwarunkowania oddziaływania wymiaru globalnego na nieodłączne kwestie etyczne i skutki społeczne w kontekście lokalnym (glokalność). Dotychczasowa literatura przedmiotu porusza kwestie etyczne, takie jak równość czy wrażliwość kulturowa, pomijając istniejące dylematy społeczne związane z innowacjami organizacyjnymi. Niniejszy artykuł ma na celu promowanie argumentacji filozoficznej i empirycznej w ramach uwarunkowań kontekstowych; odzwierciedla zatem kluczowe kwestie etyczne i społeczne, jakie systemy oparte na chmurze stawiają rozproszonym systemom wiedzy w dialektycznym procesie różnorodności szkolnictwa wyższego (perspektywa globalna kontra lokalna). Strategiczne ramy wdrażania e-uniwersytetu, postrzegane przez pryzmat interakcji z etyką i kulturą (opracowany przez pierwszego współautora), pomogą zatem zrealizować dwa cele badawcze: zrozumienie obecnej praktyki e-learningu w szkolnictwie wyższym oraz wskazanie możliwych przyszłych wytycznych co do dialektycznego procesu zachodzącego pomiędzy tym co globalne a tym co lokalne.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Silva, N., & Alvarez, I. (2021). Wiedza oparta na technologiach w chmurze i glokalne dylematy w szkolnictwie wyższym. International Journal of Research in E-Learning, 7(1), 1–19. https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.1.03

Cited by / Share

Tom 7 Nr 1 (2021)
Opublikowane: 2021-11-24


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.