Opublikowane: 2024-12-16

Technologia wzmacniająca pozycję kobiet w Indiach

Harshita Bhatnagar Logo ORCID

Abstrakt

Cel: Celem badania jest próba określenia głównego wpływu technologii na wzmocnienie pozycji kobiet w obecnych czasach. Aby określić wpływ technologii, ważne jest poznanie poziomu świadomości i stopnia przyjęcia technologii wśród indyjskich kobiet. Badanie to pomoże także w poznaniu różnych problemów//wyzwań stojących przed kobietami oraz nowych spostrzeżeń, jakie zdobywają podczas korzystania z technologii. Będzie to również wspierać rząd Indii w opracowywaniu korzystnej polityki i innowacyjnych programów dla kobiet, aby zapewnić kobietom większą władzę opartą na technologii. Projekt – ustrukturyzowany kwestionariusz został zaprojektowany i rozesłany do 120 kobiet z półmiejskich obszarów dystryktu Udaipur w Radżastanie w oparciu o próbkowanie dla wygody. Wyniki – 83% (100) to odsetek odpowiedzi, które uznano za kompletne do celów badawczych. Analiza danych pokazuje, że z technologii w jakiejkolwiek formie korzystają najczęściej wykształcone kobiety w wieku 25–50 lat, zajmujące się domem. Najwięcej kobiet zakupiło nowe urządzenia, takie jak smartfony, komputer stacjonarny/laptop i tablety z różnych powodów, głównie w celu pracy w domu, rozrywki, podróżowania, nauki, handlu itp. Z badania wynika, że najwięcej kobiet nie ma żadnej wiedzy lub ma niewystarczającą wiedzę na ten temat wytyczne etyczne/kodeks etyczny dotyczący cyberbezpieczeństwa. Niestety kobiety ograniczają się do korzystania z technologii ze względu na poważne problemy techniczne, brak prywatności, dyskryminację ze względu na płeć i przepaść cyfrową. Inne przyczyny, takie jak problemy domowe, nadmierne obciążenie obowiązkami, niski poziom umiejętności czytania i pisania, brak udziału w podejmowaniu decyzji itp., to kilka innych powodów mniejszego wykorzystania technologii przez kobiety. Czynniki te odpowiadają za mniejszą interakcję kobiet z technologią, co stanowi przeszkodę we wzmacnianiu pozycji kobiet w środowisku cyfrowym. Wartość – Silne wsparcie ze strony członków rodziny, rządu, decydentów i instytucji edukacyjnych może wzmocnić pozycję kobiet. Istnieje potrzeba opracowania i wdrożenia różnych programów e-szkoleń uświadamiających i wsparcia dla kobiet na całym świecie. Wzmocnienie norm dotyczących bezpieczeństwa cybernetycznego zwiększy możliwości i innowacyjność wykorzystania technologii. Demonetyzacja i pandemia COVID-19 przełamał różne kajdany ciemności i wniósł nowe światło do naszego życia. Nowy przedrostek „e” w każdym słowie ma nowe znaczenie „elektronicznie wzmacniając całą ziemię”. Dlatego wzmacnianie pozycji kobiet stało się najwyższym priorytetem każdego narodu.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bhatnagar, H. (2024). Technologia wzmacniająca pozycję kobiet w Indiach. International Journal of Research in E-Learning, 10(2), 1–19. https://doi.org/10.31261/IJREL.2024.10.2.05

Cited by / Share

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.


Właściciele praw autorskich do nadesłanych tekstów udzielają Czytelnikowi prawa do korzystania z dokumentów pdf zgodnie z postanowieniami licencji Creative Commons 4.0 International License: Attribution-Share-Alike (CC BY-SA 4.0). Użytkownik może kopiować i redystrybuować materiał w dowolnym medium lub formacie oraz remiksować, przekształcać i wykorzystywać materiał w dowolnym celu.

1. Licencja

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego zapewnia natychmiastowy otwarty dostęp do treści swoich czasopism na licencji Creative Commons BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/). Autorzy publikujący w tym czasopiśmie zachowują wszelkie prawa autorskie i zgadzają się na warunki wyżej wymienionej licencji CC BY-SA 4.0.

2. Oświadczenie Autora

Autor deklaruje, że artykuł jest oryginalny, napisany przez niego (i współautorów), nie był wcześniej publikowany, nie zawiera stwierdzeń niezgodnych z prawem, nie narusza praw innych osób, jest przedmiotem praw autorskich, które przysługują wyłącznie autorowi i jest wolny od wszelkich praw osób trzecich, a także, że autor uzyskał wszelkie niezbędne pisemne zgody na cytowanie z innych źródeł.

Jeśli artykuł zawiera materiał ilustracyjny (rysunki, zdjęcia, wykresy, mapy itp.), Autor oświadcza, że wskazane dzieła są jego dziełami autorskimi, nie naruszają niczyich praw (w tym osobistych, m.in. prawa do dysponowania wizerunkiem) i posiada do nich pełnię praw majątkowych. Powyższe dzieła udostępnia jako część artykułu na licencji „Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe”.

UWAGA! Bez określenia sytuacji prawnej materiału ilustracyjnego oraz załączenia stosownych zgód właścicieli majątkowych praw autorskich publikacja nie zostanie przyjęta do opracowania redakcyjnego. Autor/autorka oświadcza równocześnie, że bierze na siebie wszelką odpowiedzialność w przypadku podania nieprawidłowych danych (także w zakresie pokrycia kosztów poniesionych przez Wydawnictwo UŚ oraz roszczeń finansowych stron trzecich).

3. Prawa użytkownika

Zgodnie z licencją CC BY-SA 4.0 użytkownicy mogą udostępniać (kopiować, rozpowszechniać i przekazywać) oraz adaptować (remiksować, przekształcać i tworzyć na podstawie materiału) artykuł w dowolnym celu, pod warunkiem, że oznaczą go w sposób określony przez autora lub licencjodawcę.

4. Współautorstwo

Jeśli artykuł został przygotowany wspólnie z innymi autorami, osoba zgłaszająca niniejszy formularz zapewnia, że została upoważniona przez wszystkich współautorów do podpisania niniejszej umowy w ich imieniu i zobowiązuje się poinformować swoich współautorów o warunkach tej umowy.

Oświadczam, że w przypadku nieuzgodnionego z redakcją i/lub wydawcą czasopisma wycofania przeze mnie tekstu z procesu wydawniczego lub skierowania go równolegle do innego wydawcy zgadzam się pokryć wszelkie koszty poniesione przez Uniwersytet Śląski w związku z procedowaniem mojego zgłoszenia (w tym m.in. koszty recenzji wydawniczych).

Tom 10 Nr 2 (2024)
Opublikowane: 2024-12-31


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.