Opublikowane: 2018-02-01

Od sokratejskiego behawioryzmu do cyfrowego konstruktywizmu

António Manuel Diogo dos Reis Logo ORCID , Olga Yakovleva Logo ORCID , Eugenia Smyrnova-Trybulska Logo ORCID , Nataliia Morze Logo ORCID

Abstrakt

Artykuł przedstawia przegląd ewolucji metod i technik nauczania aż do ery cyfrowej. Podaje charakterystykę głównych aspektów modeli behawiorystycznych oraz konstruktywistycznych w celu zbadania rozwoju nowych zaawansowanych narzędzi i metod pedagogicznych stosowanych w naukach o edukacji w środowisku konstruktywistycznym. Dla potrzeb badań dokonano analizy ewolucji technologicznej, jaka zaszła w ciągu ostatnich dekad, oraz jej wpływu na edukację, ze szczególnym uwzględnieniem wirtualnego uczenia się i nauczania. Praktycznym rezultatem badańbyła seria seminariów i warsztatów przeprowadzonych online, które przygotował zespół projektu IRNet. Wystąpienia i warsztaty odbyły się w ramach przeprowadzonej w 2017 roku konferencji DLCC(Teoretyczne i praktyczne aspekty nauczania na odległość: efektywne kształtowanie umiejętności nauczycieli w obszarach ICT oraz e-learningu).

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Diogo dos Reis, A. M., Yakovleva, O., Smyrnova-Trybulska, E., & Morze, N. (2018). Od sokratejskiego behawioryzmu do cyfrowego konstruktywizmu. International Journal of Research in E-Learning, 4(1), 11–28. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8333

IJREL 4(1) 2018

Tom 4 Nr 1 (2018)
Opublikowane: 2018-01-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.