Opublikowane: 2017-02-01

Modele kształcenia na odległość w szkolnictwie wyższym

Lucie Zormanová

Abstrakt

Niniejszy artykuł skupia się na zagadnieniach związanych z kształceniem na odległość w szkol-nictwie wyższym. Analizuje on i porównuje rozwój kształcenia na odległość i jego warunki w różnych krajach oraz opisuje istotne różnice napotkane w poszczególnych krajach. Można dostrzec różne formy implementacji kształcenia na odległość. Rozbieżności w podejściu do tej formy kształcenia spowodowane są aspektami kulturowymi, tradycją nauczania na odległość, rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz normami prawnymi dotyczącymi edukacji. Istnieje wiele modeli organizacyjnych dla kształcenia na odległość. Pewien model może dominować w jednym kraju, a w innym może występować wiele różnych modeli.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Zormanová, L. (2017). Modele kształcenia na odległość w szkolnictwie wyższym. International Journal of Research in E-Learning, 3(1), 49–61. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8394

IJREL 3(1) 2017

Tom 3 Nr 1 (2017)
Opublikowane: 2017-01-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.