Опубликовано: 2018-02-01

Wprowadzanie robotyki jako współczesnego trendu w edukacji STEM

Nataliia Morze Logo ORCID , Oksana Strutynska Logo ORCID , Mariia Umryk Logo ORCID

Аннотация

Artykuł poświęcono kwestii wprowadzania edukacji STEM (edukacji w zakresie nauki, techno-logii, inżynierii i matematyki) w procesie uczenia się w instytucjach edukacyjnych. Autorzy analizująrozwój edukacji STEM na Ukrainie, określają poziom gotowości edukatorów do zrozumienia głów-nych zasad edukacji STEM, konkretyzują potrzebę wprowadzenia robotyki do procesu edukacyjnego jako współczesnego i ważnego trendu w edukacji STEM. Zanalizowano pojęcie robotyki edukacyjnej. To umożliwia zidentyfikowanie (na bardzo wczesnym etapie) oraz rozwijanie zdolności technicznych, jak również formowanie ogólnych kompetencji STEM. Przedstawione badanie koncentruje się na interdyscyplinarnym aspekcie edukacji STEM, a szczególnie na wprowadzeniu interdyscyplinarnych powiązań między przedmiotami, które obejmuje edukacja STEM a robotyką w prowadzeniu badańi projektów szkoleniowych. Autorzy przedstawiają przykłady wprowadzenia robotyki do procesu edukacyjnego opierając się na metodzie projektów. Podano opis projektu tworzenia robota Juno Rover w oparciu o platformę Arduino oraz Projekt Poppy realizowany w edukacji szkolnej, który wprowadza otwartą platformę zawierającą rozprowadzane za darmo materiały edukacyjne poświęcone tworzeniu oraz wykorzystaniu robotów tworzonych z wykorzystaniem drukarki 3D.

Скачать файлы

Правила цитирования

Morze, N., Strutynska, O., & Umryk, M. (2018). Wprowadzanie robotyki jako współczesnego trendu w edukacji STEM. International Journal of Research in E-Learning, 4(2), 11–32. извлечено от https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8350

Том 4 № 2 (2018)
Опубликовано: 2018-06-03


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Издатель
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Этот сайт использует файлы cookie для правильной работы. Чтобы воспользоваться всеми функциями портала, примите файлы cookie.