Опубликовано: 2018-02-01

Multimedialna prezentacja wykładu jako środek postrzegania, rozumienia oraz zapamiętywania informacji edukacyjnej przez uczniów

Svetlana Skvortsova Logo ORCID , Maryna Haran Logo ORCID

Аннотация

Istniejący na ukraińskich uniwersytetach wymóg tworzenia prezentacji multimedialnych wy-kładów oraz ich użycia w procesie nauczania kursu „Metodologia nauczania matematyki” zostałsformułowany na podstawie wyników badań eksperymentalnych. W oparciu o cechy szczególne dyscypliny i specyficzne prawa rządzące postrzeganiem, zrozumieniem oraz zapamiętywaniem in-formacji edukacyjnej przez uczniów, zostały określone wymagania dotyczące wizualnej i dźwiękowej zawartości, a także tekstu zamieszczonego na slajdach prezentacji oraz projektu i sposobu poruszania się po prezentacji. Efektywność zastosowania tych praw została dowiedziona eksperymentalnie. Ustalono, że aby ułatwić postrzeganie informacji przez studentów, slajdy prezentacji nie powinny zawierać dużego obszaru tekstu, tekst powinien być napisany odpowiednią czcionką, odpowiedniej wielkości, nagłówki oraz tekst główny powinny być w kolorach podstawowych. Aby ułatwić zrozu-mienie i zapamiętywanie tekstu, prezentowanej informacji teoretycznej powinno nadać się strukturęschematów kołowych, tabel, diagramów, itd.. Aby pobudzić zainteresowanie uczeniem się, należy wywołać pozytywne emocje poprzez wykorzystanie rysunków obiektów wykonanych w jasnych kolorach, fotografii oraz filmów wspierających lekcje matematyki. Podkreślono, że w celu stworzenia sprzyjających warunków do postrzegania, zrozumienia i zapamiętywania informacji, projekt prezen-tacji powinien wykorzystać jeden styl oraz identyczne kompozycje elementów, na przykład przed-stawienie tego samego typu informacji za pomocą identycznych elementów schematów „SmartArt”.

Скачать файлы

Правила цитирования

Skvortsova, S., & Haran, M. (2018). Multimedialna prezentacja wykładu jako środek postrzegania, rozumienia oraz zapamiętywania informacji edukacyjnej przez uczniów. International Journal of Research in E-Learning, 4(2), 79–105. извлечено от https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8355

Том 4 № 2 (2018)
Опубликовано: 2018-06-03


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Издатель
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Этот сайт использует файлы cookie для правильной работы. Чтобы воспользоваться всеми функциями портала, примите файлы cookie.