##plugins.themes.libcom.datePublished##: 2017-02-01

Cele i zawartość matematycznego kursu e-learningowego przygotowującego uczniów do egzaminu maturalnego z matematyki

Agnieszka Heba , Eugenia Smyrnova-Trybulska , Jana Kapounová

Abstrakt

Technologie informatyczne (technologie ICT) mogą pomóc w rozwiązaniu problemu związa-nego z kształtowaniem kompetencji matematycznych u uczniów i są wykorzystywane w procesie nauczania matematyki. Pierwsza część niniejszego artykułu przedstawia teoretyczne tło tej tematyki, m.in. opis kompetencji matematycznych i ich identyfikację w szkole ponadgimnazjalnej w Polsce, taksonomię Niemierki, teorię nauczania programowanego i strukturę systemu edukacji/nauczania w środowisku e-learningowym. Określa ona warunki wstępne, oczekiwane wyniki, koncepcje, cele, hipotezy i metody badawcze. Część praktyczna opisuje strukturę systemu nauczania indywidual-nego, „Matematykę z Moodle”, opartą na autorskim module MatLearn, oraz jego formę graficzną. Zaproponowane zostało narzędzie dydaktyczne – kurs e-learningowy przygotowujący uczniów do egzaminu maturalnego z matematyki i podnoszący kompetencje matematyczne uczniów. Jego celem jest podwyższenie poziomu kompetencji, w szczególności tych, które nie zostały jeszcze opanowa-ne. W celu zbudowania czynności edukacyjnych w ramach kursu wykorzystano zasady nauczania programowanego i taksonomię Niemierki.

IJREL 3(1) 2017

Diel 3 Číslo 1 (2017)
##plugins.themes.libcom.datePublished##: 2017-01-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

##common.publisher##
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##