Opublikowane: 2018-11-11

Śpiewać niewyśpiewalne? Miejsce musicalu w edukowaniu o Holokauście

Joanna Roszak Logo ORCID
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.31261/NoZ.2018.04.18

Abstrakt

Autorkę artykułu interesuje miejsce i możliwości edukacji teatralnej – a konkretniej: musicalu – w nauczaniu o Zagładzie, będącej istotnym elementem edukacji propokojowej. Do tetrady Betty Reardon, uznającej za fundamenty idealnej edukacji na rzecz pokoju to, co: personalne, polityczne, pedagogiczne i poetyckie, proponuje ona dołączyć jeszcze jedno P – performatywne. Przedmiotem interpretacji uczyniono dwa musicale: Imagine This oraz Korczak, ujawniające zresztą wieloaspektowe zbieżności, m.in. występuje w nich motyw teatru w teatrze, akcja obu rozgrywa się w warszawskim getcie w 1942 roku.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Roszak, J. (2018). Śpiewać niewyśpiewalne? Miejsce musicalu w edukowaniu o Holokauście. Narracje O Zagładzie, (4), 349–361. https://doi.org/10.31261/NoZ.2018.04.18

Cited by / Share

Nr 4 (2018)
Opublikowane: 2019-12-08


ISSN: 2450-4424
eISSN: 2451-2133

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.