Auerbach R.: Pisma z getta warszawskiego. Przeł. K. Szymaniak. Warszawa 2016.
Baszczak B.: Zakazana reprezentacja, niewyrażalność i milczenie. Jean‑Luc Nancy i estetyzacja Zagłady. „Słupskie Studia Filozoficzne” 2012, nr 11, s. 71–85.
Bertisch R.: Niepowtarzalny pedagog. W: Wspomnienia o Januszu Korczaku. Wybór i oprac. L. Barszczewska, B. Milewicz. Warszawa 1981, s. 198–203.
Bielańska A.: Teatr, który leczy. Kraków 2002.
Boyne J.: Chłopiec w pasiastej piżamie. Przeł. P. Łopatka. Poznań 2017.
Dębnicki K.: Korczak z bliska. Warszawa 1985.
Foster S. et al.: What Do Students Know and Understand about the Holocaust? Evidence from English Secondary Schools. London 2015.
Hannowa A.: Młodzież i teatr. Warszawa–Wrocław 1990.
Hartman S.: Janusz Korczak’s Legacy: An Inestimable Source of Inspiration. In: J. Korczak: The Child’s Right to Respect. Transl. E.P. Kulawiec. Strasbourg Cedex 2009, s. 13–22.
Higher Education for Peace. Report. Conference in Tromso, 4–6 May 2000 (broszura, bez numeracji stron).
Hillman J.: Echoes of the Holocaust on the American Musical Stage. Jefferson 2012.
Holocaust Survivor, Peace Prize Winner Talks to Local High School and College Students. Dostępne w Internecie: https://www.daytondailynews.com/news/local/elie‑wieselthe‑answer‑education‑and‑memory/XME3lf3TQTDmQmboHzDFuL/ [data dostępu: 18.11.2018].
Jansson T.: Lato Muminków. Przeł. I. Szuch‑Wyszomirska. Warszawa 1967.
Jaromir A.: Ostatnie przedstawienie panny Esterki. Il. G. Cichowska. Poznań 2014.
Kania A.: Lekcja (nie) obecności. Dziedzictwo polsko‑żydowskie w edukacji polonistycznej. Kraków 2017.
Korczak J.: Pamiętnik i inne pisma z getta. Przypisy M. Ciesielska. Posłowie J. Leociak. Warszawa 2012.
Krupa B.: Czy zajęcia o Zagładzie mogą/powinny być atrakcyjne. W: Auschwitz i Holokaust: dylematy i wyzwania polskiej edukacji. Red. P. Trojański. Oświęcim 2008, s. 213–221.
Kwiatkowski M.: Uruchomić wyobraźnię. „Polonistyka” 1995, nr 9, s. 612–615.
Leek J.: Pomiędzy porozumieniem a zrozumieniem. Wyzwania edukacji na rzecz pokoju. „Studia Dydaktyczne” 2014, T. 26, s. 247–257.
Leśniak A.: Problem formalnej analizy reprezentacji Zagłady. „Obrazy mimo wszystko” Georgesa Didi‑Hubermana i „Respite” Haruna Farockiego. „Teksty Drugie” 2010, nr 6, s. 155–166.
Markowski M.P.: O reprezentacji. W: Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy. Red. M.P. Markowski, R. Nycz. Kraków 2006, s. 287–334.
Miller R.: Z rozważań nad edukacją teatralną. „Kwartalnik Pedagogiczny” 1968, nr 3 (przedruk za: Więcej niż teatr. Sztuka zaangażowania i angażująca wychowawczo. Romany Miller inspiracje dla współczesnej pedagogiki. Red. M. Szczepska‑Pustkowska, E. Rodziewicz. Gdańsk 2017, s. 58–76).
Olczak‑Ronikier J.: Korczak. Próba biografii. Warszawa 2011.
Panek W.: Musical i rozrywkowy teatr muzyczny. „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 1999, nr 1, s. 147–152.
Pearce A., Chapman A.: The Holocaust in the National Curriculum after 25 Years. “Holocaust Studies. A Journal of Culture and History” 2017, no 23, s. 225.
Pettigrew A. et al.: Teaching about the Holocaust in English Secondary Schools: An Empirical Study of National Trends, Perspectives and Practice. London 2009.
Robinson K., Aronica L.: Kreatywne szkoły. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację. Przeł. A. Baj. Kraków 2015.
Świontek S.: Dialog, dramat, metateatr. Z problemów teorii tekstu dramatycznego. Warszawa 1999.
Tagore R.: Poczta. Przeł. B. Gebarski. Posłowiem opatrzył R. Waksmund. Wrocław 1997.
Wąchocka E.: Teatr w teatrze. W: Encyklopedia teatru polskiego. Dostępne w Internecie: http://www.encyklopediateatru.pl/hasla/180/teatr‑w‑teatrze [data dostępu: 18.11.2018].
Westin B.: Tove Jansson. Mama Muminków. Biografia. Przeł. B. Ratajczak. Warszawa 2012.
Wójcik‑Dudek M.: W(y)czytać Zagładę. Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży. Katowice 2016.
Zaczyński W.P.: Uczenie się przez przeżywanie. Warszawa 1990.
Google Scholar