Opublikowane: 2021-06-29

Nauczanie na odległość, online i mieszane jako główne trendy edukacyjne w warunkach pandemii 2020

Oksana Strutynska Logo ORCID , Mariia Umryk Logo ORCID

Abstrakt

Tendencja do uczenia się na odległość i samokształcenia nie zmieniła się od wielu lat, ale podczas pandemii stała się niezwykle istotna i ważna. Zamknięcie szkół i instytucji szkolnictwa wyższego na całym świecie miało negatywny wpływ na sektor edukacji w wielu krajach i dotknęło prawie każdego studenta i nauczyciela. W artykule przeanalizowano poziom wiedzy i umiejętności ukraińskich edukatorów w zakresie korzystania z nowoczesnych narzędzi i trendów w nauczaniu na odległość oraz sposób doskonalenia procesu nauczania-uczenia się w warunkach pandemii 2020. Autorzy przedstawiają przegląd trendów edukacyjnych w warunkach nauczania na odległość, online i blended learning. Zbadano również poziom wiedzy i umiejętności ukraińskich nauczycieli dotyczący korzystania z nowoczesnych narzędzi i trendów w nauczaniu na odległość. W tym celu autorzy opracowali i wdrożyli lokalną ankietę dla kadry dydaktycznej ukraińskiego uniwersytetu
(grupa docelowa), która musi korzystać z narzędzi uczenia się na odległość w swoich badaniach i działalności zawodowej podczas kwarantanny. Autorzy przedstawiają również sposoby usprawnienia procesu uczenia się za pomocą narzędzi nauczania na odległość.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Strutynska, O., & Umryk, M. (2021). Nauczanie na odległość, online i mieszane jako główne trendy edukacyjne w warunkach pandemii 2020. International Journal of Research in E-Learning, 7(1), 1–25. https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.1.02

Cited by / Share

Tom 7 Nr 1 (2021)
Opublikowane: 2021-11-24


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.