Opublikowane: 2020-06-29

Wideobiblioteka lekcji matematyki jako środek metodycznego przygotowania przyszłych nauczycieli szkół podstawowych

Svіtlana Skvortsova Logo ORCID , Maryna Haran Logo ORCID , Olena Sagan Logo ORCID

Abstrakt

W artykule uzasadniono celowość wykorzystania nagrań lekcji i/lub ich fragmentów w procesie kształtowania kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli. Utworzono bibliotekę wideo, która zawiera filmy prezentujące lekcje matematyki w szkole podstawowej oraz filmy instruktażowe dotyczące rozwiązywania określonych rodzajów zadań przez uczniów, a także komentarze metodyczne i merytoryczne, ułożone według klas i tematów. Opracowano strategię wykorzystania biblioteki wideo dla nauczycieli nauczania matematyki w szkole podstawowej oraz program szkolenia nauczycieli w zakresie edukacji matematyki w szkole podstawowej. Skuteczność wykorzystania biblioteki wideo jako środka do studiowania kursu „Metody nauczania matematyki w szkole podstawowej” została potwierdzona eksperymentalnie poprzez trzy uniwersytety w Ukrainie, które włączyły ten kurs do programu studiów.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Skvortsova, S., Haran, M., & Sagan, O. (2020). Wideobiblioteka lekcji matematyki jako środek metodycznego przygotowania przyszłych nauczycieli szkół podstawowych. International Journal of Research in E-Learning, 6(1), 1–20. https://doi.org/10.31261/IJREL.2020.6.1.03

Cited by / Share

Tom 6 Nr 1 (2020)
Opublikowane: 2021-03-16


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.