Opublikowane: 2020-06-29

Metoda odwróconej klasy w nauczaniu informatyki ukraińskich studentów

Kateryna Yalova Logo ORCID , Ksenia Yashyna Logo ORCID , Liudmyla Sorokina Logo ORCID

Abstrakt

Artykuł poświęcony jest wykorzystaniu metody odwróconej klasy (flipped classroom) w poprawie jakości kształcenia studentów kierunków informatycznych. W pracy przedstawiono zalety i wady uczenia się metodą odwróconą, opisano także przeszkody w jej wprowadzeniu. Pokazano modyfikację funkcji edukacyjnych, ról, działań i wzajemnych powiązań uczestników podczas realizacji uczenia się metodą odwróconą. Algorytm implementacji uczenia odwróconego jest proponowany dla dyscypliny uniwersyteckiej. Podano jednolity program dla kursu odwróconego, który obejmuje część stacjonarną (twarzą w twarz) i część on-line. Opisano formularze i wymagania dotyczące treści elektronicznych. Omówiono również technologie wdrażania metody uczenia się przez Internet. Zaproponowane innowacyjne technologie edukacyjne mogą być przydatne w realizacji tematów z zakresu IT, a także do tworzenia umiejętności zawodowych uczniów. Proponowane rozwiązania zostały ujednolicone, dlatego można je wykorzystać na ukraińskich uniwersytetach.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Yalova, K., Yashyna, K., & Sorokina, L. (2020). Metoda odwróconej klasy w nauczaniu informatyki ukraińskich studentów. International Journal of Research in E-Learning, 6(1), 1–17. https://doi.org/10.31261/IJREL.2020.6.1.06

Cited by / Share

Tom 6 Nr 1 (2020)
Opublikowane: 2021-03-16


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.