Opublikowane: 2016-02-01

Mapa umiejętności w zakresie współpracyod nauczania programowanego do e-learningu

Nataliia Morze , Rusudan Makhachashvili , Eugenia Smyrnova-Trybulska

Abstrakt

W artykule przedstawiono analizę porównawczą podstawowych zasad nauczania programowa-nego oraz konstruktywizm dla ich późniejszego zastosowania przy tworzeniu dydaktyki otwartego kształceniu z uwzględnieniem podejścia i czynności zorientowanych na współpracę. Zbadano fakt, że podstawą dwóch paradygmatów (konstruktywizmu i osobistego kształcenia) jest ta sama koncepcja: humanistyczny charakter edukacji, uwzględnienie indywidualnych charakterystyk, podejście oparte na aktywności i działalność studenta zorientowana na współpracę. Założenia dotyczące podniesie-nia wydajności procesu edukacyjnego, oparte na koncepcjach integracyjnej jedności tych pojęć, są uzasadnione. Odkryty został dalszy rozwój podejścia zorientowanego na jednostkę pod względem takich wzajemnie ze sobą powiązanych podejść jak e-learning, koneksjonizm i kształcenie mieszane. Jednocześnie nauczanie programowane, także przeżywające swój renesans, może być efektywnie i celowo wykorzystywane we współpracy edukacyjnej w połączeniu z innymi paradygmatami.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Morze, N., Makhachashvili, R., & Smyrnova-Trybulska, E. (2016). Mapa umiejętności w zakresie współpracyod nauczania programowanego do e-learningu. International Journal of Research in E-Learning, 2(1), 41–56. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8375

Tom 2 Nr 1 (2016)
Opublikowane: 2019-12-13


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.