Opublikowane: 2021-12-31

Uczenie się pracowników szkolnictwa wyższego w formule trzech rodzajów międzynarodowej mobilności

Marcin Rojek Logo ORCID , Joanna Leek Logo ORCID

Abstrakt

Dotychczasowe badania nad edukacyjnym wymiarem mobilności międzynarodowej środowiska akademickiego dotyczą głównie rezultatów mobilności akademickiej oraz koncentrują się na mobilności studentów. Istnieje jednak niewystarczająca liczba badań, które koncentrują się na mobilności pracowników szkolnictwa wyższego (nauczycieli akademickich/badaczy i kadry administracyjnej), zwłaszcza w odniesieniu do ich uczenia się. Każdego roku Komisja Europejska publikuje badania dotyczące wpływu mobilności, ale nie zawierają one przeglądu tego, w jaki sposób uczenie się dorosłych odbywa się w ramach mobilności i jak mobilność wpływa na uczenie się przez całe życie. Celem tego artykułu jest opisanie i wyjaśnienie cech uczenia się pracowników szkół wyższych w odniesieniu do trzech rodzajów mobilności: tradycyjnej, mieszanej i cyfrowej (digitalnej). Badanie zostało przeprowadzone z udziałem 103 pracowników europejskich uniwersytetów z 17 krajów. Twierdzimy, że trzy badane tutaj schematy mobilności to różne sposoby doświadczania świata i uczenia się. Dlatego powinny być wdrażane równolegle, a nie postrzegane jako alternatywy.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rojek, M., & Leek, J. (2021). Uczenie się pracowników szkolnictwa wyższego w formule trzech rodzajów międzynarodowej mobilności. International Journal of Research in E-Learning, 7(2), 1–16. https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.2.10

Cited by / Share

Tom 7 Nr 2 (2021)
Opublikowane: 2022-02-21


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.