Opublikowane: 2024-06-07

Badanie skuteczności i potencjału edukacyjnego 24-godzinnego maratonu programistycznego – HackEmotion

Małgorzata Przybyła-Kasperek Logo ORCID , Rafał Doroz Logo ORCID , Agnieszka Lisowska Logo ORCID , Grzegorz Machnik Logo ORCID , Arkadiusz Nowakowski Logo ORCID , Krzysztof Wróbel Logo ORCID , Beata Zielosko Logo ORCID

Abstrakt

Artykuł porusza kwestię nowoczesnej dydaktyki i motywacji uczniów do samodzielnego uczenia się, a także podejmowania istotnych wyzwań praktycznych. W edukacji technicznej i edukacji STEAM osiągnięcie wysokiego poziomu motywacji jest szczególnie ważne, ponieważ uczniowie często są przytłoczeni ogromną ilością informacji i możliwości, co prowadzi do zmniejszenia zainteresowania. W Instytucie Informatyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach zorganizowano Hackathon - 24-godzinny maraton programistyczny - w celu zwiększenia zaangażowania studentów w proces nauki. Podczas tego wydarzenia studenci zmierzyli się z problemem współczesnego społeczeństwa jakim jest rozpoznawanie emocji. Celem było opracowanie rozwiązań, które miałyby pomóc w rozwijaniu umiejętności rozpoznawania emocji u młodych ludzi. Ważne, aby proponowane rozwiązanie miało potencjał do wdrożenia w świecie rzeczywistym. Dodatkowo, studenci mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności pod presją czasu, doskonalili swoje kompetencje pracy w grupie i stawiali czoła scenariuszom rozwiązywania problemów w czasie rzeczywistym. Niniejszy artykuł przedstawia ocenę wpływu wydarzenia i analizuje wyniki ankiety przeprowadzonej po wydarzeniu, dostarczając informacji zwrotnych w celu poprawy jakości przyszłych Hackathonów. Głównymi pytaniami badawczymi, które postawiliśmy podczas badania były: RQ1: Na jakim poziomie jakości zorganizowano wydarzenie Hackathon? Czy studenci byli dobrze poinformowani i czuli się zaopiekowani podczas tego wydarzenia? RQ2: Jakie aspekty i właściwości najbardziej motywują studentów do wzięcia udziału w wydarzeniach organizowanych na uniwersytecie, takich jak Hackathon? RQ3: Jakie kompetencje, wiedzę i umiejętności rozwinęli uczestnicy Hackathonu? RQ4: Czy studenci uważają zagadnienia związane z rozpoznawaniem emocji za ważne, a stworzone aplikacje za możliwe do wykorzystania w praktyce? W niniejszym artykule odpowiadamy na te pytania z wykorzystaniem analizy statystycznej oraz prostych modeli uczenia maszynowego.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Przybyła-Kasperek, M., Doroz, R., Lisowska, A., Machnik, G., Nowakowski, A., Wróbel, K., & Zielosko, B. (2024). Badanie skuteczności i potencjału edukacyjnego 24-godzinnego maratonu programistycznego – HackEmotion. International Journal of Research in E-Learning, 10(1), 1–26. https://doi.org/10.31261/IJREL.2024.10.1.07

Cited by / Share

Tom 10 Nr 1 (2024)
Opublikowane: 2024-06-28


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.