Publicado: 2018-02-01

Stosowanie kodów QR w stymulowaniu edukacji matematycznej i informatycznej

Lilla Koreňová Logo ORCID , Jozef Hvorecký Logo ORCID

Resumen

Temat kodów QR porusza się w kontekście uczenia się z wykorzystaniem aplikacji mobilnych. W artykule przedstawiono inne możliwości wykorzystania tych kodów z podkreśleniem edukacji matematycznej i informatycznej oraz ich metodologii. Kody QR, właściwie umiejscowione, mogąbyć na przykład użyte w tworzeniu informacji zwrotnej dla zarówno uczniów, jak i nauczycieli, jako dodatkowe źródło zadań problemowych w aplikacjach nauczających rozwiązywania problemów lub kartach zadań, lub też jako bramka informacji w grze dydaktycznej. Uczniowie używają smartfonów, by przeczytać wybrany kod QR. Kod odnosi się do katalogu zawierającego pliki z danymi wcześniej przygotowanymi oraz zapisanymi przez nauczyciela lub twórcę materiałów dydaktycznych. Dane te są następnie wykorzystywane zgodnie z instrukcją nauczyciela. Kod QR może również służyć do po-wiązania źródeł dodatkowej informacji na karcie pracy lub otworzyć uczniowi bramkę umożliwiającąewaluację kursu lub wydanie oceny przez instruktora. W artykule przedstawiono przykład takiego podejścia z różnych obszarów matematyki, statystyki oraz baz danych. Na zakończenie omówiono zalety i wady takiego podejścia.

Descargar archivos

Reglas de citación

Koreňová, L., & Hvorecký, J. (2018). Stosowanie kodów QR w stymulowaniu edukacji matematycznej i informatycznej. International Journal of Research in E-Learning, 4(2), 33–44. Recuperado a partir de https://journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/8351

Vol. 4 Núm. 2 (2018)
Publicado: 2018-06-03


ISSN: 2451-2583
eISSN: 2543-6155

Editor
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Este sitio web utiliza cookies para su correcto funcionamiento. Para aprovechar todas las funciones de la plataforma, acepte las cookies.